wie wil een mobieltje meenemen??

• hans caspers

Wie gaat binnenkort naar Myanmar? Ik heb contact opgenomen met Min Thu. Ik wil hem graag een mobiele telefoon sturen, maar twijfel of die aankomt bij hem. Graag geef ik 'm mee aan iemand die binnenkort naar Myanmar gaat. Ik hoop op een reactie. Groet,

Hans

• Objectief

Beste Hans,

Als Min Thu een mobiel telefoonnummer heeft of kan huren dan is hij zeker ook in staat om zelf een telefoon te kopen.

• Michelle

Is Min Thu een gids en driver?

• hans

min thu is een gids, heeft geen eigen auto, maar regelt een taxi om samen met hem tochten te maken.nogmaals………….een aanrader!!!

• kunft

Neem nooit spullen van onbekenden mee een grens over! Er kunnen drugs in verborgen zitten. En dan zit je misschien twintig jaar lang in een gevangenis waar je mishandelt wordt. Laat ook je bagage nooit onbeheerd zodat niemand er iets in kan stoppen..

Je kunt het misschien eerst overleggen met de douane van het desbetreffende land en vragen wat zij er van vinden. Maar je kunt dan beter geld meenemen of overmaken lijkt me, zodat de ontvanger daarvan zelf een mobieltje kan kopen, dat afgestemd is op de technische specificaties van dat land.

Voor de veiligheid kun je dat geld overmaken in kleine hoeveelheden. Dan kun je kijken of het aankomt en spreid je het risico dat er iets fout gaat.

In ontwikkelingslanden zijn trouwens ook vaak internetcafés in steden, waar je kunt emailen.

Ook kun de zender gewoon het risico nemen en een goedkoop mobieltje opsturen, liefst via een verzekerde postregeling.

• kunft

Waarom kan iemand die een taxi kan regelen voor tochten geen mobieltje kopen?

• Michael

Objectief: “Als Min Thu een mobiel telefoonnummer heeft of kan huren dan is hij zeker ook in staat om zelf een telefoon te kopen.”

Inderdaad! De prijs van een mobieltje is een fractie van de prijs van een mobielnummer in Birma! Alleen weggelegd voor de zeer welgestelden! Je kunt er truowens alleen binnen Birma mee bellen als er tenminste dekking is . . .