Birma vanuit Chiang-Mai

• HenkW

hallo allemaal,

wij zijn eind december in het Noorden van Thailand en het is voor ons handig om door te reizen naar Birma vanuit Chiang-Mai. Heeft iemand van jullie ervaring met de vlucht Chiang-Mai naar Mandalay ? (maatschappij, prijs, visum aan te schaffen in Chiang Mai ?). Alvast bedankt.

Henk

• Michael

Er is maar 1 maatschappij die vanaf Chiang Mai naar Birma (Yangon en Mandalay) vliegt en dat is Mandalay air. Momenteel zijn ze (tijdelijk ?) gestopt. Volgens mijn reisbureau hier in Chiang Mai zouden ze in november weer gaan vliegen, maar helemaal zeker is men nog niet.

De kosten lagen zo rond 7000 baht voor een retour. Het zijn kleine propeller vliegtuigen waar ca. 45 man in kunnen. Reisduur ca. 1 uur. Vertragingen waren er vorig jaar nogal, tot vele uren! Als ze weten waar je logeert wordt je wel gebeld en in CNX belt het reisbureau me thuis.

Er zijn vluchten van CNX naar Mandalay maar niet meer omgekeerd! Wel heen en terug van en naar Yangon!

Ik hou me er nu zo mee bezig omdat ik medio december wilde gaan.

• Betty Jane

Wij hadden een vlucht geboekt,vanaf Chiang mai naar Birma en hadden alles al lange tijd geleden geboekt en geregeld.Helaas hebben we deze week bericht gekregen dat onze vlucht geschrapt is en dat we nu alleen via BKK naar Birma kunnen vliegen.Kost ons ook gelijk 100 euro meer dan we hadden bedacht…

Helaas.

Betty Jane

• HenkW

bedankt jullie, voor de informatie; jammer dat deze route weg valt. Het wordt er allemaal niet beter op.

• MichaeL

Of de route “wegvalt” is nog lang niet zeker. Zoals ik eerder zei zou men in november volgens de lokale agent hier in Chiang Mai weer gaan vliegen vanaf CNX. Ik hou het in de gaten en laat over een week weer informeren en meld dan het resultaat wel hier. Via Bangkok daar heb ik ook niet zo'n zin in, maar als het niet anders kan moeten de plannen maar aangepast worden.

• Daniel

Het is inmiddels november, is hier al meer over bekend?

• MichaeL

Men heeft het nu over begin december 2008. Nu ze steeds maar verder opschuiven krijg ik er wel een hard hoofd in.

• Daniel

Dank, hou ons op de hoogte!

Ben zelf van plan m ein december te gaan, zou prettig zijn als ik niet terug hoef naar Bangkok.