Myanmar tour guide

• Min Thu

I am a freelance tour guide in Myanmar.

Recommendations

Samen met Min Thu ben ik 10 dagen door Maynmar getrokken en in deze tijd hebben we Mandalay, Bagan en het Inle Lake bezocht.Hij is een fantastisch gezelschhap en heel waardevol geweest voor het zien en begrijpen van dit land. Hij heeft me vele gezichten van het dagelijkse leven laten zien en hij heeft een enorme kennis van zijn land. Maar bovenal is hij gezegend met heel veel humor.

Paul Jansen ( Holland)

What i can offer you

- a tour for only i day or more days

- A program what will satisfy your

interests( please tell me about it)

- Showing you not only the hightlight , but also the daily life of the people

- Saving your money by showing you the cheapest way of arranging transport.

Recommendations

- i have a 10 days tour with Min Thu and we have visited Mandalay, Bagan and Inle lake. He's a great companion and a valuable surplus to your time in Myanmar. He showed me many places where you can catch a glance of the daily life of the people and he has much knowledge about his country. But above all he's blessed with a great sense of humor.

Paul Jansen, Holland

Yangon, 07 Sept 2005

Today i am leaving Myanmar, after almost three weeks here. It was a great travel and i went back home with a lot of very good rememberences. I was very lucky to have known Min Thu and to have spent a few days with him. Min Thu is an excellent guide, he provided me the answers to all my questions, I am traveling in South East Asia since mid-June, and Min Thu was definitely the better guide i met, without him, my travel here in Myanmar would have been empty. Min Thu is a very good person too, very honest(and this is very important and rare now a days)very polite and pleasant. I come back home very satisfied and i have the feeling of having a new friend . Thank you very much Min Thu , my friend for those days, i will not forget you.

Daniel

• Min Thu

Recommendations

Samen met Min Thu ben ik 10 dagen door Maynmar getrokken en in deze tijd hebben we Mandalay, Bagan en het Inle Lake bezocht.Hij is een fantastisch gezelschhap en heel waardevol geweest voor het zien en begrijpen van dit land. Hij heeft me vele gezichten van het dagelijkse leven laten zien en hij heeft een enorme kennis van zijn land. Maar bovenal is hij gezegend met heel veel humor.

Paul Jansen ( Holland)

What i can offer you

Recommendations

- i have a 10 days tour with Min Thu and we have visited Mandalay, Bagan and Inle lake. He's a great companion and a valuable surplus to your time in Myanmar. He showed me many places where you can catch a glance of the daily life of the people and he has much knowledge about his country. But above all he's blessed with a great sense of humor.

Paul Jansen, Holland

Yangon, 07 Sept 2005

Today i am leaving Myanmar, after almost three weeks here. It was a great travel and i went back home with a lot of very good rememberences. I was very lucky to have known Min Thu and to have spent a few days with him. Min Thu is an excellent guide, he provided me the answers to all my questions, I am traveling in South East Asia since mid-June, and Min Thu was definitely the better guide i met, without him, my travel here in Myanmar would have been empty. Min Thu is a very good person too, very honest(and this is very important and rare now a days)very polite and pleasant. I come back home very satisfied and i have the feeling of having a new friend . Thank you very much Min Thu , my friend for those days, i will not forget you.

Daniel

contanc email- thecleverson@gmail.com, (or) luckyboy.star@gmail.com

• Min Thu

Recommendations

Paul Jansen ( Holland)

What i can offer you

Recommendations

Paul Jansen, Holland

Yangon, 07 Sept 2005

Daniel

contact email

—thecleverson@gmail.com

—luckyboy.star@gmail.com

thank you very mcuh

• Daniel

Mijn vriendin en ik zijn afgelopen December ruim twee weken met Min Thu op pad geweest, een bijzonder indrukwekkende ervaring. Hij neemt je mee naar de mooiste plekjes, betere maar betaalbare hotels en de lekkerste restaurants op in overleg uit te stippelen route. Bijzonder is dat Min Thu je ook mee neemt naar plaatsen buiten de standaard toeristische route (wel even een aparte permit halen), erg indrukwekkend.

Bovenal is Min Thu een buitengewoon aardig, behulpzaam en betrouwbaar mens. Met veel vertrouwen kan ik eenieder hier van harte aanbevelen om van zijn diensten gebruik te maken. Hij kan de inkomsten bijzonder goed gebruiken, er komen immers maar relatief weinig toeristen.

Mail Min Thu op thecleverson@gmail.com ik beloof je dat je daar geen spijt van krijgt.Heb je vragen aan mij? Stuur me een mailtje of plaats je vraag hier, dan hebben anderen ook nog wat aan mijn antwoord

Groeten,

Daniel.

• Michael

Wat rekent deze Min Thu per dag voor zijn diensten, dus alles bij elkaar salaris en sejour (d.w.z.: eten, drinken en logies). Was er ook een (nette) auto bij? Hoelang per dag is hij beschikbaar - aantal uren per dag dus.

Deze keer gewoon wat zakelijke vragen, dat hij een goede gids is blijkt wel uit de eerdere berichten. Ik zoek soms iemand voor kennissen omdat mijn “boy” niet altijd mee kan en helemaal op eigen houtje of met een touroperator trekt veel mensen niet. Ik heb nogal wat mensen enthousiast weten te maken om eens die kant op te gaan en niet alleen in Thailand te blijven plakken. Ze wilemn wel vamn te voren weten wat alles kost, te meer omdat al dat geld mee moet en je niets uit de muur kunt halen daar.

Alvast bedankt!

• Daniel

Beste Michael,

Min Thu is op dit moment bijzonder blij om überhaupt werk te hebben, maar ik laat hem graag zelf uitspraken doen over zijn inkomsten. Hij verwacht in elk geval dat je zijn ‘sejour’ betaald (tarieven voor overnachtingen zijn voor de lokale bevolking, zoals je waarschijnlijk weet, vele malen lager dan voor westerlingen). In ons geval heeft vrijwel elke maaltijd met ons meegegeten, maar heeft er ook geen moeite mee als je daar een avond geen zin in hebt.

Min Thu kent de lokale prijzen, dus persoonlijk had ik het idee dat hij het bedrag dat we hem betaalden voor een groot deel weer bespaard hebben. Doordat hij er voor zorgde dat we reeëlere prijzen betaalden voor vervoer, overnachtingen enz. (Dat geeft ook wel aan dat zijn inkomsten vrij bescheiden zijn)

Zeker wanneer hij voor meerdere dagen met je mee gaat staat Min Thu de gehele dag ter beschikking. Hij heeft zelf geen auto maar kan eventueel wel een betrouwbare auto met chauffeur inhuren.

Spreek desnoods de volgende keer dat je in Yangon bent een keer met hem af, volgens mij kom je daar vaker.

Groeten,

Daniel.

• riet

Van 2/12/2009 tem 28/12/2009 zijn mijn partner en ik in Myanmar. Op 5/12 vliegen we naar Kentung om een 4daagse trekking te maken en op 10/12 naar Heho om dan Kalaw, Mandalay,Monywa en Bagan te bezoeken. Waar kunnen we Min Thu inlassen en wat kost dit/dag. We zoeken echt iemand die ons de plekjes weg van de normale routes toont en die we dan ook wat kunnen steunen financieel.De verplaatsingen ts Heho-Mandalay en Bagan-Yangon zullen we normaal gezien per vliegtuig doen maar er ligt nog niets vast.Daniel schreef:

>

> Beste Michael,

>

> Min Thu is op dit moment bijzonder blij om überhaupt werk te

> hebben, maar ik laat hem graag zelf uitspraken doen over zijn

> inkomsten. Hij verwacht in elk geval dat je zijn ‘sejour’

> betaald (tarieven voor overnachtingen zijn voor de lokale

> bevolking, zoals je waarschijnlijk weet, vele malen lager dan

> voor westerlingen). In ons geval heeft vrijwel elke maaltijd

> met ons meegegeten, maar heeft er ook geen moeite mee als je

> daar een avond geen zin in hebt.

>

> Min Thu kent de lokale prijzen, dus persoonlijk had ik het

> idee dat hij het bedrag dat we hem betaalden voor een groot

> deel weer bespaard hebben. Doordat hij er voor zorgde dat we

> reeëlere prijzen betaalden voor vervoer, overnachtingen enz.

> (Dat geeft ook wel aan dat zijn inkomsten vrij bescheiden zijn)

>

> Zeker wanneer hij voor meerdere dagen met je mee gaat staat

> Min Thu de gehele dag ter beschikking. Hij heeft zelf geen

> auto maar kan eventueel wel een betrouwbare auto met

> chauffeur inhuren.

>

> Spreek desnoods de volgende keer dat je in Yangon bent een

> keer met hem af, volgens mij kom je daar vaker.

>

> Groeten,

>

> Daniel.

• hans

Geweldig dat ook anderen zulke positieve ervaringen hebben met Min Thu als gids in Myanmar. Ik heb een heel jaar gereisd door Aziatische landen, veel gidsen hebben me geholpen, ieder weer met andere positieve eigenschappen. Maar ik zou bijna zeggen dat Min Thu ze allemaal heeft!! Als je twijfelt kun je me altijd mailen. Groet

Hans

• riet

Hallo Hans,

Kan je me je emailadres even doorgeven? Heb nog enkle vraagjes ivm met onze route en Min Thu. Dankhans schreef:

>

> Geweldig dat ook anderen zulke positieve ervaringen hebben

> met Min Thu als gids in Myanmar. Ik heb een heel jaar gereisd

> door Aziatische landen, veel gidsen hebben me geholpen, ieder

> weer met andere positieve eigenschappen. Maar ik zou bijna

> zeggen dat Min Thu ze allemaal heeft!! Als je twijfelt kun

> je me altijd mailen. Groet

> Hans

• hans

hoi riet,

ik heb het emailadres van min thu, maar ik weet nu ff niet of het verstandig is dat hier te geven. Wil je mij mailen naar petruscampersingel@hotmail.com dan stuur ik het je.

groet

hansriet schreef:

>

> Hallo Hans,

> Kan je me je emailadres even doorgeven? Heb nog enkle

> vraagjes ivm met onze route en Min Thu. Dankhans schreef:

> >

> > Geweldig dat ook anderen zulke positieve ervaringen hebben

> > met Min Thu als gids in Myanmar. Ik heb een heel jaar gereisd

> > door Aziatische landen, veel gidsen hebben me geholpen, ieder

> > weer met andere positieve eigenschappen. Maar ik zou bijna

> > zeggen dat Min Thu ze allemaal heeft!! Als je twijfelt kun