1. je kunt geen visum kopen bij aankomst in Yangon. Alleen bij het consulaat in Breda of in Bangkok.
2. je kunt inderdaad zonder gids door (een deel van) Birma reizen met vliegtuig, trein, bus, boot of taxi
3. ik denk dat je alleen door de lucht (Yangon) het land weer kunt verlaten.
suggesties:
- neem van tevoren de benodigde hoeveelheid geld in dollars mee, grote coupures (100 dollar) om te wisselen in kyats, kleine coupures om te betalen waar dat moet in dollars.
- maak ter plaatse afspraken met een betrouwbare chauffeur (met airco auto) over de rondrit die je wilt maken. Dat bespaart je een hele hoop tijd en geregel. Zij kunnen je ook brengen op plaatsen waar je zelf niet zo gauw komt !
- het kan in het noorden snachts flink afkoelen. Neem dus ook iets warms mee!
- neem niet klakkeloos die dure anti-malaria tabletten (Malarone) in. Ze bent zo 100 euro kwijt!) Laat je ter plaatse goed informeren waar het wel en waar niet nodig is. Zij weten dat precies!
- neem wat foto's van je eigen land/familie/werk o.i.d. mee! Mensen zijn heel nieuwsgierig naar jouw achtergrond! Volgens mij vinden ze de voetbalplaatjes van AH ook geweldig. Voetbal (ook Europees) leeft enorm in Birma.
Goede reis naar/in dit geweldige land !
Anna
Arie schreef:
>
> Hallo allemaal,
> Ik ben van plan om in de maand december 2009 voor 3 á 4 weken
> naar Myanmar te gaan. Ik heb een paar vraagjes: Kan je een
> visum voor Myanmar bij aankomst op het vliegveld kopen, of
> moet je dit van tevoren in Nederland regelen. Kun je zonder
> gids door een deel van het land reizen, of is een gids
> noodzakelijk. Je hoort geluiden dat de douane moeilijk kan
> doen als je de grens weer over wilt naarThailand, heeft