Ik ga voor het eerst naar Myanmar, mijn lief is in 2005-2006-2007 al in Myanmar geweest. Hij reisde op eigen gelegenheid, en niet in staatstoestanden etc.
Ik ga overigens niet voor het eerst naar Azie, we zijn samen fervente Aziereizigers en hebben weinig comfort nodig.
Nu is het natuurlijk de kunst om een reis uit te stippelen, globaal, waarin ik een aantal hoogtepunten zeker niet wil missen, maar waarin we ook graag samen naar iets nieuws toe willen. Ik realiseer me dat ik daarmee een aantal hoogtepunten ws deze reis niet zal zien, maar dat is niet erg.
We houden beiden erg van lokale dorpjes/omgeving dus er is ws nog genoeg te zien…
Maar waar gaan we heen??
Mijn lief is geweest in: Yangon, Bagan, Kalaw, Pyay, mt Popa, Mandalay, Inle lake, Bago, Shwebo, Monywa, Sagain,
Ik wil graag naar die tempels, dus Bagan is een must. Daarnaast willen we graag een trektocht doen, van enkele dagen. en zouden we ook eens graag in klooster willen slapen.
Hebben jullie tips om ruim 3,5 week Myanmar te vullen, terwijl we reizen met het OV? Graag willen we 2 x 5 dagen ergens blijven en de rest kan doortocht of 2-3 nachtenverblijf zijn.
Ben benieuwd wat jullie aanraders zijn!