onlusten birma

• roos

Hallo allemaal.

Ik lees net in de telegraaf dat er weer onlusten zijn uitgebroken in Birma/Myanmar, weet iemand hier meer van?

Kan dit effect hebben op de geplande reizen….of is dit niet in de gebieden waar er toeristen komen?

Als iemand iets weet of er pas nog geweest is laat het aub even weten.

groetjes roos

• anna

de onlusten zijn vooral in het noord-oosten van de Shan State, aan de grens met China. Hier komen volgens mij geen toeristen !

groeten, anna

• roos

Dus we (mijn gezin en ik) kunnen in november met een gerust hart naar Birma gaan??

Wij komen volgens ons alleen in de toeristische gedeeltes….heb je nog wat tips voor ons wat wel en zeker wat niet mee te nemen…..zijn er dingen die de mensen heel erg graag willen hebben of kunnen we beter daar zoveel mogelijk doen? We verheugen ons er erg op om dit mooie land te gaan bezoeken, zijn echte azie gangers en hebben al heel veel landen in Azie bezocht toch is mijn ervaring dat ieder land weer zijn eigen “dingetjes”heeft. bv in Nepal hebben we kindertehuizen bezocht en in het land zelf voor de kinderen allerlei leuke dingen gekocht zoals schoolgerei voetballen en wat speelgoed. Ik heb ergens gelezen dat kinderen in Birma gek zijn van nederlands voetbal heeft het zin om voetbalshirtjes of iets dergelijks mee te nemen? Of is dat niet erg zinvol..

groetjes Roos

• anna

Er zijn in Birma meer gebieden waar onlusten zijn tussen lokale bevolkingsgroepen en regeringstroepen. Dit zijn gebieden waar toeristen niet mogen/kunnen komen. Als toerist zul je er dus weinig van merken.

ik ga morgen voor 3 weken naar Birma en heb van alles meegenomen, o.a. schoolgerei, baby-/kinderkleding, foto's van mensen daar die ik eerder heb genomen en foto's van mijn eigen familie. Veel mensen (ook volwassenen) zijn inderdaad enorm geïnteresseerd in Europees voetbal en weten er veel meer van en van “onze” voetbalhelden dan ik! Voetbalshirtjes zullen dus vast welkom zijn !

De mensen zijn in het algemeen erg blij als er überhaupt toeristen komen die gebruik maken van hun diensten zoals gidsen, triswahdrivers, koetsjesmannen, bootjesverhuurders e.d.

Ik ga nu voor de derde keer naar Birma, en vind het tot nu toe niet met andere Aziatische landen te vergelijken. Maar ik moet wel zeggen dat ik weinig andere landen in Z.O.Azië ben geweest. Wel in Centraal Azië, maar dat zijn over het algemeen moslim-landen en dat is toch heel iets anders dan het Buddhistische van Birma!

Goede reis straks en misschien kunen je hier later iets over je ervaringen vertellen?

anna

• Ivan

Nivea huidcreme (of een ander soortgelijk product) is er geweldig populair (ook bij kinderen)

Dit product is ook te koop in kleine “geef-doosjes”

Nivea is uiteraard ook in Myanmar te koop

ivan_basyn@hotmail.com

ivan's wereld

• Ivan

De onlusten zijn in NO grensgebied met China

Er is een opkuisaktie tegen smokkelaars (die defacto het gebied controleerden) aan de gang

Wie wou daar iets nuttigs voor de kinderen:

Nivea huidcreme (of een ander soortgelijk product) is er geweldig populair (ook bij kinderen)

Dit product is ook te koop in kleine “geef-doosjes”

Nivea is uiteraard ook in Myanmar te koop

ivan_basyn@hotmail.com

ivan's wereld

• henrike66

Hoi Roos,

Prettig reis! Hoe oud zijn je kinderen en houden jullie een website bij? Wij willen in aug 2010 met onze jongens 10 en 13 naar Birma en zijn erg benieuwd naar jullie ervaringen. Je kunt me ook mailen op: j2vanbergen@hotmail.com

gr, Henrike

• Friso

Lees mijn boek “En eeuwig zingen de monniken”. Een kleurrijk reisverhaal over Birma (2006) waarbij de mooiste plaatsen worden bezocht en beschreven en ervaringen worden verteld. Stuur mij je emailadres en ik stuur je de folder digitaal toe.

• henrike66

Hallo Friso,

Sorry voor de late reactie; mijn mailadres: henrikedekker@gmail.com. Graag zie ik de info van je tegemoet.

gr, Henrike

• Michael

Vergis je niet? Gisteren is mijn visum aanvraag zonder opgaaf van reden afgewezen. Dat is me nog nooit overkomen. Ik hoop nu alsnog een “visa on arrival” te krijgen via een agent in Yangon. De komende verkieizingen, onrust in het land etc. zijn voor de paranoide regering voldoende reden om de visa kraan maar weer eens dicht te draaien. Dan voelen ze zich veiliger? Ik heb dus over particuliere aanvragen. Groepsreizen zullen er vooreerst weinig van merken denk ik. Het kan ook zijn dat het alleen voor de buurlanden geldt. Ik woon in Thailand dus mijn aanvraag gaat naar de ambassade in Bangkok. Mijn advies is informeer eerst goed of je een visum kunt krijgen of niet!