Er zijn in Birma meer gebieden waar onlusten zijn tussen lokale bevolkingsgroepen en regeringstroepen. Dit zijn gebieden waar toeristen niet mogen/kunnen komen. Als toerist zul je er dus weinig van merken.
ik ga morgen voor 3 weken naar Birma en heb van alles meegenomen, o.a. schoolgerei, baby-/kinderkleding, foto's van mensen daar die ik eerder heb genomen en foto's van mijn eigen familie. Veel mensen (ook volwassenen) zijn inderdaad enorm geïnteresseerd in Europees voetbal en weten er veel meer van en van “onze” voetbalhelden dan ik! Voetbalshirtjes zullen dus vast welkom zijn !
De mensen zijn in het algemeen erg blij als er überhaupt toeristen komen die gebruik maken van hun diensten zoals gidsen, triswahdrivers, koetsjesmannen, bootjesverhuurders e.d.
Ik ga nu voor de derde keer naar Birma, en vind het tot nu toe niet met andere Aziatische landen te vergelijken. Maar ik moet wel zeggen dat ik weinig andere landen in Z.O.Azië ben geweest. Wel in Centraal Azië, maar dat zijn over het algemeen moslim-landen en dat is toch heel iets anders dan het Buddhistische van Birma!
Goede reis straks en misschien kunen je hier later iets over je ervaringen vertellen?
anna