malaria

• roos

Hallo

7 november vertrekken wij voor 3 weken naar Myanmar. Wij doen de route Yangon - Bago - Mandalay - Monywa - Mandalay - Bagan - Kalaw Yangon. Weet iemand of het nodig is om malaria tabletten te slikken? En zo ja welke??

Is er uberhaupt wel malaria in een van deze streken…

• Riska

ik zou even naar de ggd gaan of een of ander vaccinatie bureau, maar wat ik begreep moet je in heel Birma pillen slikken.

kijk maar eens op deze website:

http://www.lcr.nl/Landen

• anna

mijn huisarts heeft me dringend aangeraden, malariapillen in te nemen (Malarone). Bij de GGD geven ze hetzelfde advies. Vorige keren heb ik ze niet ingenomen, want volgens de mensen in Myanmar heerst in steden als Yangon en Mandalay geen malaria. Maar dat weet je niet als je daarbuiten komt! Ik word sowieso altijd enorm door muggen geplaagd en aangezien ik er ook nog in het regenoverigens seizoen was, wilde ik geen enkel risico nemen. Malarone is vrij duur, maar van mijn ziektekostenverzekering kreeg ik een groot gedeelte terug. Ik heb verder geen enkele last gehad van bijwerkingen.

groeten, anna

• Riska

ter Info

net bij de vaccinatie dienst geweest, en inderdaad raden zij aan in heel Myanmar malerone te slikken, en je goed te beschermen tegen muggen.

1 dag voor dat je het land ingaat en 7 dagen erna.