In een draadje van begin 2008 staat dat je in Myanmar ook euro's kunt omwisselen in Kyats. Hoe staat het nu met de acceptatie van de euro?
mijn ervaring is dat je euro's prima kunt omwisselen in Kyats. Wel graag grote coupures en zo goed als nieuwe briefjes zonder beschadigingen !! Wij kregen afgelopen september ongeveer 1100 kyats voor een dollar en ongeveer 1550 kyats voor een euro. Voor 1 euro kregen we 1,39 dollar. De koersen fluctueren per dag en ze houden dat exact bij.
Als je zo veel mogelijk met kyats betaalt, ben je goedkoper uit, want meestal rekenen ze op markten en winkeltjes, restaurants e.d. 1000 kyats gelijk aan 1 dollar
groeten, anna
hallo Anna,
Wij gaan in november ook weer naar Birma. Je hebt het over grote coupures in Euro,s. Bedoel je daar briefjes van 100 en meer mee?. En waar wissel je deze.
Ik weet alleen in Yangon op de markt. Weet jij nog andere plaatsen waar wisselen goed en veilig is, behalve hotels. En weet je ook waar je in Nyaung OO en in Nyaung Shwe (inle) kunt wisselen? Alvast bedankt voor de informatie
Gr.Margreet
hallo margreet,
ja ik bedoel inderdaad briefjes van 100 euro en groter. Ze hebben het liefst nieuwe briefjes, maar ze moeten vooral onbeschadigd zijn. Meestal weet een gids wel waar je geld kunt wisselen of kan het voor je laten doen.
Wij hebben steeds ons geld bij op de Bogyoke Aung San markt gewisseld voor hele reis, omdat je in Yangon meestal een betere koers krijgt dan verder het land in. Ik denk bovendien dat het goedkoper is om je euro's in Yangon voor dollars te wisselen dan in Nederland. Je kunt natuurlijk zelf eerst eens in je hotel, op de markt of bij geldwisselaars die je aanspreken naar de koers informeren en die vergelijken met de koersen op het internet. Dan weet je een beetje van wanten. In Nyaung Shwe en Nyaung Oo heb ik nooit geld gewisseld, maar er zijn ongetwijfeld betrouwbare mensen te vinden die dat voor je kunnen (laten) doen. Informeer eens in je hotel, bij een gids, een horsecartdriver (Bagan) of een trishawdriver (Nyaung Shwe). Als je namen of adressen wilt, stuur me dan een privéberichtje, dan kan ik er wel enkele geven.
Een fijne reis gewenst en groeten,
anna
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?