Even ter verduidelijking van mijn voorgaand verzoek om reismaatjes voor een trekking vanuit Putao.
Putao ligt in het noorden van Birma. Vanuit Putao worden allerlei schittterende trekkings in het uiterste noorden van Birma aangeboden in het gebied van de Kachin hill-tribe langs de grenzen van India, Myanmar en Tibet.
De trekkingroute die ik op het oog heb ligt 55 km ten noordwesten van Putao. Deze trekking gaat tot de plaats Ziyadum, een van de laatste grensplaatsen in het uiterste noorden van Myanmar aan de voet van de Himalaja op 1040 meter hoogte. Je loopt door prachtige bossen en langs rivieren. Vaak moet je met een hangbrug de rivier oversteken. In de omgeving van Zyiadum liggen verschillende hogere bergen zoals de Mount Hkakabo Razi (5889 meter) Van hieruit kunnen verschillende beklimmingen worden ondernomen.
Aangezien er allerlei trekkings vanuit Putao worden aangeboden zoals o.a. naar Mount Phon Kan Razi ben ik best bereid om voor een andere trekking te kiezen als daar voorkeur voor is. Eventueel kan een reis gecombineerd worden met een bezoek aan de culturele hoogtepunten van het land zoals die te vinden zijn in en rond de steden Yangon, Mandalay en Bagan.
Reisoptie: januari-februair-maart 2010.
Nogmaals , wacht niet te lang i.v.m. het aanvragen van de permits.