Wij hebben plannen om aanstaande zomer met onze 6 jarige dochter op eigen gelegenheid een reis door Myanmar te maken. Heeft iemand ervaring om dit met een kind te doen, en zo ja wat zijn de ervaringen?
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
MIjn ervaring is dat je overal, maar dan ook echt overal, met kinderen kunt reizen. Wij reizen al met het openbaar vervoer door alle landen sinds onze oudste zoon 9 maanden was. Vorig jaar nog Loas bezocht. Kan vrij primitief zijn als je buiten het toeristisch gebied komt, maar dat ging ook uitstekend met onze dochter van 2. Dus wat mij betreft kan alles. Het is alleen wat je zelf wilt.
Dus, gewoon gaan!!!
In de zomer - dus als het heet is en het regenseizoen voor de duer staat (al is beginnen wellicht) met een kind door Birma zeulen. Arm kind zeg ik dan! Bedenk ook dat er specifiek voor kinderen bitter weinig is daar! Ik zou het niet doen, trouwens in geen enkel Aziatisch land. Ik zie ze hier wel eens in Chiang Mai met kinderen rondtrekken. Doffe ellende en die kinderen - terecht - maar jengelen! Misschien als je een strandvakantie boekt dan kan het wellicht wel meevallen, maar de steden is echt niks voor kleine kinderen en dat reizen en trekken ook niet!
Houd er rekening mee dat een temperatuur van boven de 40 graden in onze zomermaanden geen uitzondering is in Birma! Het reizen wordt daardoor een nog moeizamere aangelegenheid dan het sowieso al is, zeker in de regentijd ! Ik weet natuurlijk niet wat voor soort reizen jullie (en jullie dochter van 6) gewend zijn, maar het lijkt me voor een meisje van 6 een hele opgave. Ik zie overigens hier geen reacties van mensen die met kinderen in Birma geweest zijn. Ben daar wel erg benieuwd naar !
Ik heb tijdens een van mijn reizen in Birma wel een keer een Belgisch echtpaar met ik meen twee jongen kinderen gezien. Ze waren o.a. bij de Golden Rock in hetzelfde hotel als wij (Golden Sunrise Hotel) en daar zat vader met een huilend meisje aan tafel dat het eten niet lustte, maar toch haar bord leeg moest eten ! “ één hapje voor opa, één hapje voor oma……”! je kent dat wel ! Een paar dagen later, onderweg met de auto naar Kalaw, zagen we datzelfde echtpaar met hun auto met chauffeur tegen de avond met pech langs de verschrikkelijk slechte weg staan ! Kan natuurlijk gebeuren, maar of dat zo'n pretje is voor een 6-jarige ?? Maar zoals gezegd, misschien zijn jullie dit soort min of meer avontuurlijke reizen gewend en geniet jullie dochter ook van het prachtige land en van de contacten met de ontzettend aardige en kinderrijke bevolking van Birma !
groeten ! Anna
Wij hebben ook met onze kinderen verschillende reizen gemaakt toen ze jong waren. Maar Birma zou ik mee wachten totdat ze ouder zijn, helemaal omdat je in onze zomer gaat. Ik vind het voor mijzelf al behoorlijk vermoeiend in die tijd en heel wat zwaarder dan bijvoorbeeld Laos of Cambodja. Wij zijn wel een keer een Australisch echtpaar met wat oudere kinderen (10 en 12) tegengekomen. Die vonden het wel leuk maar waren wel andere zomers in Australie gewend dan wij met onze Nederlandse zomers.
Er zijn zoveel mooie bestemmingen te bedenken waar je kinderen meer plezier mee doet; bewaar Birma voor later zou ik zeggen.
Jengelende kinderen. De onze hoor je de hele dag niet. We krijgen zelfs complimenten van andere backpackers. Een dagje bussen of treinen maakt ze ook niets uit.
Backpackers zeggen tegen ons ‘reizen kan dus nog steeds als je kinderen hebt. Wij maar denken dat het dan ophoudt’.
Wij houden niet van strandvakanties. Een uurtje aan het einde van de dag is prima, maar zeker geen dagen lang. Onze kinderen reizen met plezier. Spelen met andere kinderen. Ze hebben al heel wat van de wereld gezien. Of ze het over enkele jaren nog weten is de vraag. Maar Papa en mama willen ook wat.
www.mellefeije.web-log.nl
Vol verbazing lees is de negatieve reacties hier op reizen met kinderen…. Wij hebben afgelopen jaar 5,5 maand met onze kinderen (toen 8 en 11) getrokken (rugzak) door Thailand, Vietnam, Cambodja, Nieuw-Zeeland, Indonesië. Geweldig, een ervaring voor ze om nooit te vergeten. Tuurlijk lust een kind wel eens iets niet, en bij de bergvolken in het noorden van Vietnam hebben we ook dagen gehad dat er weinig anders dan rijst was. Hier staat echter zoveel tegenover, de mensen, cultuur, het “opgenomen” worden in een familie. Dit is met kinderen erg makkelijk en geweldig!!
Ook wij gaan deze zomer naar Birma (3 weken) - een wens die we al lang hebben, en sluiten dan met nog een week strand ergens in Thailand. Prima combinatie.
Succes met de voorbereidingen, en kijk voor meer reacties voor reizen met kinderen eens op www.verrereizenmetkinderen.nl
Groeten,
Henrike
www.downeast.nl
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?