Ja JE met mij gaat het prima. Ik ben net verhuisd van Chiang Mai naar Doi Saket (20 km buiten Chiang Mai) richting Chiang Rai. Ik heb daar nu een kast van huis (woon-eetkamer 60 m2, 2 slaapkamers van elk ruim 20 m2 en twee wat kleinere slaapkamers, allemaal met eigen badkamer. Een binnen- en buitenkeuken en 600 m2 tuin met een mooie sala (prieeltje). Huur: ca. 270 Euro per maand afhankelijk van de koers iets meer of iets minder. Ongelooflijk, maar het kan hier! Als echte 'koloniaal“ heb ik dus de grootste slaapkamer gegeven aan de Birmese ”house boy" en zijn Birmese vriendin die hebben nu een wel hele ruime (slaap)kamer met alles er op en er aan (TV, Internet, zit hoekje, groot 2mx2m bed etc.) buiten hebben we naast de grote carport wel een echt “meidenhuisje” (1 kamer) met douche en toilet maar dat gebruik ik als echte “koloniaal” als berging.
We zijn van plan eind januari naar Birma te gaan. Eerst wilde ik eind december vertrekken maar dit komt me beter uit. Het is nu wel lastig omdat ik eerst naar Bangkok moet vliegen en van daaruit naar Yangon en verder. Voorheen kon je rechtstreeks vanuit Chiang Mai naar Yangon of Mandalay. Helaas is Mandalay Air er mee opgehouden en zegt steeds: “misschien later weer” Niet dus! Het is nu niet alleen omslachtiger geworden, de reis duur is verdubbeld en de kosten ook!
Ook nu zal het budget voor 2 personen - de boy gaat mee en zijn vriendin past op het huis en de beesten - liggen rond de 100 euro per dag. Daar komen we heel goed mee uit en er blijft genoeg over om de thuisblijvers met allerlei leuke dingen te verrassen en onszelf ook! Waar we heen gaan staat nog niet helemaal vast. De jongen wil graag eens naar de kust, nou mij trekt dat niet zo, maar ach voor 2-3 dagen zal het wel te doen zijn. Inle lake en omgeving vond ik altijd prachtig en wie weet gaan we ook daar wel weer heen en verder zal het wel op goed geluk worden. Vaak laten we ons leiden door Boeddhistische trekpleisters. Ik vind het mooi om eens te zien en mee te maken en de jongen ziet het vanuit zijn religie weer heel anders, maar beiden genieten we er van, elk op de eigen manier!