Strand

• Gomes

heeft er iemand ervaring met de strandbestemming: Ngwe saung beach en de (bus)reis er naar toe vanuit Yangon ?

• Friso

Gomes,

Ngwe Saung Beach zegt mij niets, waar ligt dat?

Ik ben wel in Chaung Tha Beach geweest met een busje met chauffeur op terugreis vanaf Bagan. Je rijdt naar Chaung Tha dan via Yangon.

Friso.

• Gomes

Ngwe Saung Beach ligt plm.225 km ten westen van Yangon, aan de kust, bijna in een rechte lijn. het ligt ook ten westen van Pathein.

• JE

Yangon Pathein 5-6 uur rijden ,kosten 5000 kyat, Pathein Ngwe Saung 2-3 uur rijden kosten 3500 kyat Deze prijzen werden in 2007 gehanteerd. Een enkele keer wordt om een permit voor Ngwe Saung gevraagd (heeft een kennis van me in 2005 meegemaakt), bij MTT Sule pagoda te verkrijgen voor soms gratis, soms 10 dollar. Een beetje afhankelijk van de snelheid waarmee je het wilt hebben. 15 minuten tot 4 dagen.

• ko pyone

Hi Gomes,

er gaan rechtstreekse bussen van Yangon naar Chaungtha en Ngwe Saung. Die vertrekken ‘s morgens rond zes uur vanaf Hlaingthaya busstation dat bereikbaar is met een taxi vanuit het centrum van Yangon voor een prijs van ca 6000 kyats (momenteel ruim 6 dollar). Er zijn drie busmaatschappijen die deze rit uitvoeren en die vragen verschillende prijzen. Lokalen betalen rond de 4000 kyats, maar toeristen moeten vaak het dubbele betalen of zelfs meer. Een prijs van 6000/7000 kyats zou redelijk zijn. Je bent dan rond een uur of 1 ’s middags aan het strand.

Er gaat ook een nachtbus vanuit het centrum van Yangon en kost 15.000 kyats (het scheelt je een nacht hotel en taxikosten, dus relatief goedkoop). Je kunt een ticket boeken in Pansodanstreet even ten zuiden van het Panorama Hotel. De busmaatschappij heet Asia Naga. De bus zelf vertrekt om 10 uur ‘s avonds een paar blokken noordelijker en is ’s morgens rond 6 uur in Chaungtha.

Ik prefereer Chaungtha omdat het goedkoper en levendiger is dan Ngwe Saung. Het laatste strand is mooier, met helderder water, maar erg saai vind ik.

Veel toeristen verblijven in Chaungtha in het Shwe Hin Tha hotel, waar je al een kamer hebt voor een dollar of 6, maar in het hoogseizoen is het wat meer. Goedkoop logeer je in een guesthouse, maar dat is heel spartaans en ligt niet direct aan het strand, maar in een straat daarachter.