veiligheid yangon

• Claudia

Kan mij iemand vertellen of het veilig is om in Yangon op eigen houtje rond te reizen?

Alvast bedankt!

• anna

ik denk dat het in Yangon vele malen veiliger rondreizen is dan in Amsterdam of Rotterdam !

groeten! Anna

• Michael

Yangon en eigenlijk heel Birma is stukken veiliger niet alleen dan Nederlandse en Europese steden maar ook in vergelijking tot andere Aziatische steden zoals Bangkok bijv. Men gaat in het westen te veel op in het regime en de in veel vooral westerse ogen zo kwalijke kanten daarvan en vergeet dat je daar als bezoeker echt niets mee te maken hebt. Soms denk ik weleens dat het regime er mede debet aan is dat het er zo veilig is. zo heeft elk nadeel ook een voordeel zou je kunnen zeggen.

• dree goven

Hallo,

Het enige onveilige in Myanmar en zeker in Yangon is het verkeer. Ook de wegen en voetpaden zitten vol gaten en op sommige plaatsen ligt de riolering gewoon open of liggen er geen deksels op de putten. Dus is het vooral 's avonds, wanneer het donker is, oppassen geblazen. Voor de rest is het een prettig en aangenaam land dat veel meer aandacht verdient.

dree goven

• Michael

Klopt de straten zijn erg gevaarlijk. Daar kan ik van mee praten, ik heb er in 2006 mijn gescheurde Achillespees aan te danken :-)