Op mijn site zijn wat foto's geplaatst van de Irawaddy delta anderhalf jaar na Nargis http://www.burmapictures.nl/Nargis%207.htm
Beste JE,
ik lees op je site, dat er in Birma nog steeds behoefte is aan goederen als kleding, muskietennetten, zeep e.d. Bedoel je dan speciaal in de Irrawaddy delta of in heel Birma?
Mijn vraag is, hoe je die spullen daar kunt krijgen ? Als ik naar Birma ga, probeer ik weliswaar zo veel mogelijk mee te nemen, maar 20 kilo is natuurlijk niks, ook al probeer ik met die kilo's (handbagage) te smokkelen! Is er een manier om grotere hoeveelheden naar Birma te sturen?
Die site van jou vind ik overigens heel informatief ! Bedankt dat je daar zo veel tijd in stopt, zodat we hier de ontwikkelingen in Birma beter kunnen volgen!
groeten, Anna
De goederen die door mij genoemd zijn, zijn in Birma aanwezig. Alleen hebben de mensen uit de Irrawaddy delta geen toegang tot deze goederen omdat ze simpelweg te duur zijn voor iemand die nagenoeg niets (meer) bezit. Zelf neem ik zo min mogelijk aan goederen mee, echter wel cash. Het voordeel is dat ik niet zo veel hoef te sjouwen en dat de locale verkopers ook nog wat kunnen verdienen.Ik las in een ingezonden krantenbrief dat een van de kritiekpunten vanuit Afrika op de serious request actie van 3 FM was , dat de locale muskietennettenmakers werk uit handen genomen wordt en een ambacht naar de bliksem geholpen wordt. Ter plekke( ik heb het nu weer over Birma) gaat het geld naar een betrouwbare organisatie. Die kunnen veel beter inkopen doen dan dat ik dat kan. Bovendien heeft zo'n organisatie veel meer inzicht dan dat ik heb waar hulp het hardst nodig is en hoe het er te krijgen. De RDS (overigens niet in delta werkzaam) op mijn site genoemd, laat de dorpen die zij steunen onderling beslissen waar financieën naar toe moeten gaan. In Nederland zou je kunnen overwegen je geld naar het Birmafonds te sturen, op hun site geven ze aan dat ze projecten ter ondersteuning van de Nargis slachtoffers hebben. De delta zelf is nog steeds erg ontoegankelijk voor buitenlanders. Birmese locale hulpfondsen, die vaak vanuit een religieuse achtergrond werken, hebben echter wel toegang.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?