Met mijn gezin naar Birma ?

• Leo van Zelm

Hallo,

In mei wil ik met mijn vrouw en dochters (9 en 12)een reisje naar Azie maken.

Midden jaren 80 ben ik tijdens een rondreis in zuid oost Azië oa in Birma geweest,naar Birma heb ik altijd nog eens terug willen gaan.

Het liefst zou ik met mijn gezin 4 weken op eigen gelegenheid door Birma trekken.

Heeft iemand recente ervaring met reizen met kinderen in Birma ?

Wij willen onze dochters graag een authentiek stukje Azië ervaring mee geven.

Als Birma het niet wordt denken we aan Maleisië of Vietnam, grote toeristen stromen en resorts willen we vermijden.

Graag tips ,

Groeten,

Leo van Zelm

• paul58

Beste Leo,

In december waren wij in Myanmar en vooral in de kerstvakantie zijn we mensen met kinderen tegengekomen. Voornamelijk in de iets drukkere hotels in Yangoon en Inle.

Daarbuiten niet. Myanmar is goed bereisbaar en veilig en iedereen is bereid je te helpen , met kinderen reizen hoeft geen probleem te zijn . Myanmar is echter buiten de grote steden een echt ontwikkelingsland zonder veel medische voorzieningen.

Je moet er niet aan denken dat je kinderen er ziek worden..

• henrike66

Hallo Leo,

Ons plan is om in juli met onze kinderen (10 en 13) 3 weken door Birma te trekken. Afgelopen jaar zijn we 6 maanden door Zuid-Oost Azië en Nieuw-Zeeland getrokken en we hebben nu al weer heimwee…

Momenteel volgen we een gezin met kinderen die o.a. Birma aandoen. Je kunt de verslagen van ze lezen op: http://medig.waarbenjij.nu/?page=messages&intTravelId=223811

Succes en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, houden jullie ook een site bij?

Groeten,

Henrike

www.downeast.nl

• Riska

Ik zou het zeker doen, ik heb meerdere familie's met kinderen gezien, en die vermaakten zich echt wel. Ik zou niet naar Maleisië gaan dat is echt een tegenpool van Birma, modern, druk. Het is wel een heel mooi land, maar ik vind Birma toch wel heel bijzonder, ook qua mensen, cultuur,alles eigenlijk.

Ik hoop voor je dochters dat het Birma wordt!!! het is een ervaring om niet te vergeten!

groetjes

Riska

• Leo van Zelm

Hallo,

Bedankt voor de adviezen,

Ons reisdoel is door persoonlijke omstandigheden uiteindelijk Vietnam geworden, wie weet tot ziens op het prikbord van de startpagina Vietnam.

Groeten,

Leo van Zelm

• anna

Beste Leo,

mocht je nog eens met je kinderen naar Birma willen , zou ik zeker niet in mei gaan, maar eerder in de periode van november tot februari! Op het ogenblik zijn de temperaturen in Birma voor ons Nederlanders extreem hoog: Van 40 tot 45 graden in Mandalay/Monywa. Dat lijkt me zeker voor kinderen geen pretje. Als dan ook nog het regenseizoen begint, zijn de wegen naar de kust vaak onbegaanbaar en in de kustplaatsen zijn veel hotels/guesthouses gesloten.

Toch vind ik Birma heel bijzonder (vooral de mensen) en authentiek. Echt een aanrader om te bezoeken, ook met kinderen, maar dan niet in deze tijd van het jaar !

Een fijne reis naar Vietnam ! Anna

• Medig

beste Leo,

Wij zijn net een paar weken geleden in Birma geweest met onze 3 meiden. Birma is een prachtig land, maar zoals je misschien op onze reisverslagen hebt kunnen lezen (medig.waarbenjij.nu) vonden wij het van alle landen in Azie het minst makkelijke land om door heen te reizen met onze dochters (5,7, en 16 jaar). Dit komt deels omdat wij al 6 weken op reis waren, al heel veel hadden gedaan en een beetje de blues hadden wat betreft afzien en budget leven. Dit in combinatie met de malariatabletten die niet helemaal lekker vielen en wat buikproblemen hebben veroorzaakt, maakt het dat wij de Birma ervaring niet helemaal de volle 100% konden geven. Maar dit zegt niets over het prachtige land! De mensen zijn erg vriendelijk en behulpzaam hoewel het engels wat gebrekkig is en ons Birmees ook niet te verstaan. Het deed ons meer aan India denken dan aan het Thailand van 30 jaar geleden, wat je ook wel eens hoort. Achteraf gezien hadden we we in Birma moeten beginnen en vervolgens doorreizen naar Thailand, Cambodja en Vietnam, want dan wordt het steeds meer luxe, lekker eten en makkelijker reizen. Ook maakt het uit, vonden wij, om met kinderen hier te reizen. Terwijl we dat gevoel niet hadden bij de andere landen. Birma leek ons makkelijker met z'n tweeen, alleen al omdat je dan meer kan lopen. Tip: combineer het met een ander aziatisch land en begin in Birma. nog meer tips? laat maar weten, we zijn mailbaar.

Veel succes met de plannen en alvast veel plezier op reis, waarheen deze ook gaat. Het wordt hoe dan ook een enorme ervaring!

Hartelijke groet, Elisabeth Brein