Visa tijdens de verkiezingen

• Renevw

Wij hebben geboekt voor een reis naar Myanmar. Binnen deze reis valt 7 november, de dag van de verkiezingen. Er waren al langer geruchten dat tijdens de verkiezingen geen toeristen het land zouden mogen bezoeken. Er zouden geen visa worden uitgegeven. Ik heb overal geinformeerd, maar niemand weet iets, er is officieel niets bekend.

Dus, wie weet hier wat meer van.

met vriendelijke groet,

René

• piet

vanaf 1 september geen visa meer on arrival in yangon.

According to the Rangoon-based Eleven Media Group,

Mandalay International Airport and Yangon International Airport

will stop issuing visas on arrival to tourists on Sept. 1

• Rosemarie

Wij hebben hetzelfde probleem. 7 november zitten wij in Mandaly. Het consulaat in Breda heeft op het ogenblik zelfs niet het “etiket” voor de visa. Een e-mail naar de ambassade in Brussel geeft ook geen uitsluitsel. Wij kregen een nietszeggende e-mail terug, dat visa niet per post kon worden aangevraagd.

Als alternatief denken wij aan Maleisië, daar wij via Kuala Lumpur vliegen, maar het is de vraag of de reis nog omgezet kan worden ook vanwege de vliegtickets.

Met vriendelijke groet,

Rosemarie

• piet

Hoi Rosemarie.

misschien is het beter om even rechtstreeks te bellen met de ambassade in brussel

om te vragen………… hoe je een visum dan wel kunt aanvragen ??

als het goed is ? krijg je antwoord op je vraag.

Embassy of Myanmar in Brussels, Belgium send edits

No.29, Boulevard du Regent

1000 Brussels

City: Brussels

Phone: (0032) 2513 4175

succes…

ps: laat me even weten als het is gelukt.

• Renevw

Beste Rosemarie,

inderdaad, het consulaat in Breda mag geen visa meer uitgeven, alles gaat via de ambassade in Brussel, volgens de consul om nog beter de aanvragers te kunnen screenen. Volgens het Visum buro in Amsterdam worden op dit moment gewoon visa aangevraagd via het visum buro en retour in 2 a 3 weken.

met vriendelijke groet

René

• sandra

Zelf reis ik in de verkiezingsperiode ook in Myanmar en heb afgelopen week mijn visum via het visumburo in Amsterdam aangevraagd. Reisgenoten van mij hebben hem al retour (zij hadden hem eerder aangevraagd) en het visumburo verwacht geen problemen.

Weet iemand of je probleemloos een notebook mee mag nemen?

• anna

volgens mij is het meenemen van een notebook geen enkel probleem