visumaanvraag in Brussel

• Margreet

Hallo prikbordlezers/lezeressen,

Heeft iemand ervaring met de visumaanvraag in Brussel? Het kan nl niet per post aangevraagd worden, iets wat via Breda altijd mogelijk was. Nu moet het waarschijnlijk via een visumbureau of zelf 2x naar Brussel afreizen, omdat het visum niet in 1 dag klaar is. Wie heeft al een visum via Brussel geregeld? En hoe lang duurt het voordat je je paspoort weer terug krijgt? Wij reizen 15 november naar Yangon. Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.

• anna

geen ervaring met visum via Brussel, maar vrienden van ons hebben begin september zonder problemen in één dag een visum voor Birma gekregen via de ambassade in Bangkok. Bij het consulaat in Breda hadden men “geen visumstickers meer” .

• charlotte

Er zijn geen visumstickers bij de Ambassade in Brussel, dus er worden geen visums verstrekt. Hoe het verder moet weet ik niet. Dit heeft natuurlijk allemaal te maken met de komende verkiezing.

Ik moet in principe volgende week vertrekken en heb wel een visum omdat ik mijn visum in september had aangevraagd.

• Margreet

Hallo Charlotte, bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels besloten om het in Bangkok te proberen en dan wat later naar Yangon te vertrekken. De datum ligt dan in ieder geval na de verkiezingen en als het rustig blijft zal het geen probleem meer opleveren denk ik. Ik wens je een fijne tijd toe in Birma.

• Fam

Vandaag heb ik naar Breda gebeld en die man wist zelf ook niet waar ze in Brussel mee bezig zijn op t moment. Zeker is wel dat je beter kunt wachten tot 8 november om een visum aan te vragen, omdat ze als de dood zijn voor undercoer journalisten ivm de verkiezingen van 7 november.

Hji had het er over dat je ook je CV mee moet nemen en dat ze erg kritisch zijn op pasfoto's. Hij dacht overigens wel dat je je paspoort op kon sturen (je moet hem wel zelf weer ophalen), maar raadde aan om het via een visumbureau te doen (bv. via ANWB).

Mijn vriend is overigens vorig jaar januari geweest en had binnen 3 werkdagen een visum in Bangkok.