verantwoord reizen

• tim

Hoi,

Aangezien de situatie niet al te rooskleurig is voor de bevolking, zou ik tijdens mijn reis zoveel mogelijk de lokale bevolking willen ondersteunen. Heeft iemand naast de reguliere tips zoals slapen en eten bij locals, nog andere tips? En zijn er nog kleinschalige producten of tijdschriften etc. die ik mee zou kunnen nemen waar de bevolking wat aan heeft?

gr tim

• JE

Geen idee waar je naar toe gaat, maar mocht je in Kalaw terecht komen dan raad ik je aan daar de Rural Development Society te bezoeken. Meer informatie over de RDS vind je op mijn site http://www.burmapictures.nl/2rds.htm . Ze zijn daar erg geholpen met schoolmateriaal eventueel ter plekke aan te schaffen, Engelse kinderboeken (van eenvoudig zoals Nijntje tot Harry Potter ), strips, zaden van allerlei mogelijke planten, gereedschap , medicijnen, verbandmiddelen, kleding etc.Financieel kun je ze natuurlijk ook steunen. Projecten zijn ter plekke te bezoeken.

Succes JE

• jacobus41

Beste JE,

Wij hebben teststrips en testapparatuur (digitaal) met prikpen, voor het meten van de suikerspiegel. Wij bezoeken Kalaw in maart a.s.. Denk je dat ze dit kunnen gebruiken?

mvg

Jac

• JE

Zou het je niet kunnen zeggen, maar ik denk dat ze diabetes daar niet efficient kunnen behandelen. Je kunt het natuurlijk altijd meenemen voor het geval dat ze het wel kunnen gebruiken.

Groet JE