Visum on arrival

• John

Hi Michael

Het is me niet duidelijk of het visum on arrival weer terug is. Weet jij of het nu weer mogelijk is om op het vliegveld Yangon een visum te kopen?

Alvast bedankt!

• Michael

Nee, in de oude vorm is het er niet. Er bestaat wel een zgn. pre-arranged VOA. Dat had ik de laatste keer. Dat doet een resibureau in Birma voor je. Zelfs toen de papieren in mijn geval weg waren of niet afgeleverd op de goede plek of wat dan ook was het geen punt. Gewoon een formuliertje invullen en dan doen zij de vergunning - die ze wel hadden en waar ik een kopie van had - er bij en klaar is kees. Moeilijk doen ze beslist niet.

• John

Michael

Bedankt tot dusver

Even voor de duidelijkheid. Ik maak geen gebruik van een reisburo. Kan ik dan toch kontakt per e-mail met dat reisburo in Birma opnemen voor de verzorging van een visum? Indien ja, wil je dan het e-mailadres even geven?

• Michael

Ja dat kan wel maar is illegaal. Voorwaarde is dat je een verzorgde reis bij zo'n reisbureau neemt. Ik neem meestal een paar hotels vooral omdat het scheelt in kosten. Als voorbeeld: Betaal ik zelf 35 USD per nacht via hen kost dezelfde kamer in hetzelfde hotel 27 USD. Ik voel er niet voor om de naam van dit reisbureau die het ook wel zonder enige reserving van hotel of vlucht of wat dan ook doet hier bewust niet. De reden lijkt me logisch. Als ik je e-mail ken wil ik je wel wat meer informatie sturen.

• John

ok, dank je Michael.

ik haal het visum wel in Berlijn.