Visum

• Ada

Wij hebben ons oog laten vallen op 2 tickets naar Birma. Maar we blijven dan 4 dagen langer dan het toegestane visum van 28 dagen. Wanneer je arriveert in Birma wordt er bij aankomst om een retourticket gevraagd? Zodat men direct weet dat je iets te lang blijft. Ik las dat men meestal zonder problemen een kleine boete betaald wanneer men met een verlopen visum weer wil vertrekken.

Alle info is meer dan welkom.

• Annoek

Hoi Ada,

Bij het aanvragen van je visum, wordt om je vluchtschema gevraagd. Onze oorspronkelijke retourvlucht uit Rangoon was pas zes weken na aankomst (de planning was om na drie weken op en neer te gaan naar Bangkok voor een nieuw visum). Niemand zei hier iets van, op het vliegveld bij aankomst verliep alles voorspoedig, niemand vroeg ons daar om ons retourticket.

We hebben ons vluchtschema aangepast, zodat we gewoon na 28 dagen weer het land verlieten.

Ik heb van veel mensen gehoord dat je, als je visum verlopen is, hier gewoon die paar dollar per dag voor kunt betalen bij het verlaten van Birma.

Groet, Annoek.

• Ada

Dag Annoek,

Nou, dan laten we het maar waarschijnlijk maar zo. We hebben namelijk wel zoveel vrije dagen en dan vind ik het jammer om er geen gebruik van te makenB)

• JE

Over het algemeen geeft het geen probleem en betaal je US$ 3 per dag extra, er zijn echter hotels en guesthouses die je niet willen laten overnachten als ze zien dat je visum verlopen is, uit angst voor problemen met de autoriteiten.

• Laquisha

Short, sweet, to the point, FREE-eaxtcly as information should be!