fietsen

• jan

Wij zijn van plan om in het najaar van Yangon naar Mandalay te fietsen. Iemand hier ervaring mee? Toestand van de wegen, onderdak? Alles is welkom.

• Michael

Wat een wild idee zeg! Ben je ooit wel eens in Burma geweest? Het is dacht ik ca. 700-800 kilometer en de weg is voor zeker 80% zeer slecht en voor een fietser ronduit levensgevaarlijk en m.i. ondoenlijk. Denk aan kuilen, verzakkingen, versmallingen i.v.m. reparties, soms is het niet meer dan een veredeld zandpad, langs razend niets ontziend verkeer vooral bestaande uit stokoude bussen en vrachtwagens die elkaar nauwelijks kunnen passeren plus nog wat lokale motor bikes en niet te vergeten de ossenkarren. Er is recent wel een prachtige 4 baansweg aangelegd van Yangon naar Mandalay, maar daar zijn fietsers denk ik niet welkom. Het lijkt mij een heel slecht plan!

Onderdak wordt ook een probleem want in de omgeving van Nay Pyi Taw (ong. halverwege) mogen buitenlanders alleen logeren in de speciale “hotel zone”. Dat betreft een gebied van ik dacht 100 km rond die stad. Verder lukt het wel. Eenvoudig, maar er is wel wat. Je kunt niet overal logeren, ze moeten permissie hebben buitenlanders te huisvesten.

• Anne

Als je levensmoe bent is dit een goed plan!

:D

• JE

Misschien heb je hier wat aan. http://www.bwemtravel.com/

• anna

kijk eens naar de reisverslagen van piet lagarde (www.pietlagarde.waarbenjij.nu) die al bijna 4 maanden onderweg is in Z.O.-Azië en in december zo'n vier weken in Birma heeft rondgefietst. Erg leerzaam ! Hij komt vandaag of morgen weer thuis.

groeten, Anna

• Roelof

Ivm streng toezicht (en verboden gebieden) is een georganiseerde toer misschien makkelijker:

Google b.v. op Bike World Myanmar by BWEM dat is een actieve organisatie.

Facebok:

Bike World was created in the minds of a few bikers minds back in 2004

and came to fruition with the opening of Yangon branch in 2007

followed by Mandalay and Bagan in 2008. The business is managed by a

former Myanmar champion whose passion for cycling continues to this

day on and off the road.

• anna

Asian Way of Life organiseert individuele fietstochten in Birma voor zover ik weet rond Mandalay, Bagan, Inle-meer.

• ton

Leuk plan, we hebben onlangs 4 weken door Birma gereisd, jammer genoeg niet op de fiets. Hebben wel een pools stel ,op de fiets, ontmoet in Pyay die ook onderweg waren van Mandalay naar Yangon. Als je weg via Pyay neemt kom je genoeg dorpjes tegen voor eten en slapen. Asian Way of life heeft een fietsroute van Mandalay-Bagan-InleLake - Mandalay.

Het verkeer valt wel mee, soms slechte weg, maar dat maakt het alleen maar leuker.

Twee jaar geleden hebben we 3 maanden door Thailand,,Laos en Cambodje gefietst, zo`n 3000 km, misschien ook een idee.

Het wordt een onvergetelijke reis, doen,

groet ton

• johan

In de Meester van Maanenstraat in Vlissingen is woensdagmorgen de fiets gestolen van een postbode, compleet met fietstassen waarin brieven en pakjes zaten. De fietstassen met poststukken zijn inmiddels weer terecht, maar de fiets, een groene Batavus, is nog altijd zoek.

De postbode heeft gezien dat een jongen met een wit petje en een beige jas ermee vandoor ging.