Yangon-Mandalay

• dorothai

Er schijnt een nieuwe (herstelde) weg te zijn van Yangon naar Mandalay.

Hoe lang is het dan om deze route te rijden per bus? En per taxi?

Heeft iemand ervaring met de trein tussen deze 2 plaatsen?

• anna

met de bus van Yangon naar Mandalay duurt zo'n uurtje of 12, met een taxi waarschijnlijk niet veel korter. Vlliegen gaat snel en is goedkoper dan een taxi. De trein is zo ongeveer het langzaamste vervoermiddel in Birma !

• Michael

Ik heb recent in januari-februarti die trip over de nieuwe snelweg gedaan. 9 uur nog niet eens. Daarbij hele luxe bussen! Heen 's avonds weg en vroeg in de ochtend in Mandalay en terug ben ik via Naypyitaw gegaan omdat we daar in de buurt op familiebezoek gingen. De beide halve ritjes duren elk ca. 4 uur. Het is heel goed te doen en stukken goekoper dan een vliegtuig en je zit veel luxer. Onderweg wordt gestopt op een soort gloednieuw horeca plein met allemaal fraaie uitspanningen. De stop duurt ca.l 30 minuten.

Ik kan nog wel nagaan wat het precies kostte. Heen was iets van 11.000 kyats (voor mijn Birmese boy hetzelfde als voor mij) en terug 2 x iets van 12.000 kyats (24.000 dus) voor mij omdat die maatschappij buitenlanders dubbel liet betalen. Al met al nog steeds veel goedkoper dan het vliegtuig wat ook een mijl op zeven is. Eerst naar dat van Yangon 1-2 uur tevoren en 2-3 kwartier van de stad af (taxi ca. 5000 kyats) en het vliegveld van Mandalay ligt nog veel verder weg, zeker 1 uur (taxi ca. 10.000 kyats).

• dorothai

Bedankt voor de tips. Die neem ik zeker mee in ons reisprogramma.

• Earnhardt

Learning a ton from these neat atrilces.

• zekckgjmbrp

7LTphn , gbbquruigxyz, josrojctxzwp, http://lgroijydjndo.com/