Hallo,
Je zegt dat jullie wel wat gewend zijn. Betekent dat dat je bijvoorbeeld in India of Thailand hebt gereisd? Birma is goedkoper. Het ligt er verder maar aan wat je zelf wilt. Het ‘bekende’ rondje kun je met lokaal vervoer doen, kost bijna niks. Of met auto en gids, nergens voor nodig en heel duur. En alles daar tussen in is ook mogelijk. Voor slapen geldt hetzelfde. Ben je tevreden met een simpele kamer, desnoods w.c. buiten of sta je op roomservice. Ikzelf vind het bijvoorbeeld prima om in een getimmerd kamertje te slapen maar neem wel soms een vlucht van 120 dollar omdat ik naar een uithoek wil. Ik eet waar de Bimesen zelf eten en dan is het moeilijk om voor een maaltijd boven de 4 dollar te komen. Ik slaap tussen 2 en 10 dollar maar bezoek wel plaatsen waar je een vergunning voor nodig hebt. Kortom: ik geef soms in 4 dagen 300 dollar uit maar meestal in 4 dagen maar 80 tot 100. En ik let echt niet op geld, ik doe waar ik zin in heb en dat is toevallig geen westers eten of pasagiersstoel met vering. Mijn eerste zin is dus eigenlijk de belangrijkste: budget is lager dan Thailand, Turkije, Zuid Amerika, Albanie.
Hoop dat je hier iets aan hebt? O ja, cash geld is inderdaad de einge optie. Let op nieuwe dollarbiljetten.
O nee, nu pas het belangrijkste: De trip die je gaat maken is niet in geld uit te drukken. Heel veel plezier! Het wordt geweldig.
Ik heb als vrouw alleen vaak op de bonnefooi door Azie en 5 maal door Birma gereisd. De Lonely planet is een prima OV-gids!! Handig om van A naar B uit te zoeken (maar geeft verder een erg beperkt beeld als je een volgende keer buiten het bekende rondje wil gaan.)
Mocht je nog vragen hebben, vraag gerust om mijn eigen mailadres.
groetjes, Chris