wifi

• Angeline

Ik ga over 5 weken naar Myanmar. Ik neem dan een netbook mee.

Weet iemand hoe de mogelijkheden van Wifi zijn in de hotels?

• Michael

Dat zal zoeken worden Angeline of je moet al bereid zijn diep in de buidel te tasten.Wifi in hotels heb ik zelf nooit ergens gezien wel soms een Internetaansluiting op de kamer zoals in een zeer luxueus hotel in Naypytaw. In die stad zal het in dat soort hotels wel standaard zijn. Ook zijn er wel hotels elders in het land waar je van Internet gebruik kunt maken, heel soms gratis, maar meestal betaald. Ook dan hebben we het over de duurdere categorie dus zo v.a. 50-60 USD per nacht. Bij Internet op de kamer, reken dan op minstens 70-80 USD. Daarbij is het beslist niet zo dat alle dure hotels deze service bieden! De meeste niet zelfs!

Het beste is het Internet maar even te vergeten als je in Birma bent net zoals je mobiele telefoon. Eigenlijk helemaal zo gek nog niet een tijdje zonder al die dingen. Laten we wel zijn we hebben eeuwen en eeuwen probleemloos zonder geleefd toch, dan moet het voor 1,2, 3 of 4 weken ook wel lukken! Ik heb het altijd heel positief ervaren even zonder al dat gedoe en even niet gestoord kunnen worden! In noodgevallen kun je altijd nog ouderwets bellen ook al is dat daar schreeuwend duur en voor het thuisfront kun je wat telefoonnummers van adressen waar je zult verblijven achterlaten, als je die tenminste weet. Zo niet, tja, dan houdt het wat Birma betreft op!

• Chris

Waarom zou je het willen?!?!