beste reistijd

• JoostSchrier

Mijn vriendin en ik overwegen om eind aug/ begin sept 2012 naar Birma te reizen. Ik begrijp dat het dan regen-seizoen is. Mijn ervaringen wat betreft regenseizoen in andere landen in ZO-Azie zijn heel goed. Een uur flinke regen per dag, daarnaast droog en prima weer om te reizen. Geldt dat ook voor Birma? Weet iemand dat?

Groet, Joost Schrier

• Michael

Dat kun je zo treffen, een fikse bui op een dag, maar 3 dagen regen achterelkaar kan ook! Ik woon bijna 10 jaar permanent in ZO Azie niet ver van Birma waar ik in die tijd wel 30 keer geweest ben (ook in het regenseizoen) en heb heel wat regenseizoenen meegemaakt van de eerste tot de laaste dag en weet dat het erg verschillen kan. Omdat m.n. de wegen in Birma niet al te best zijn is de overlast door te veel regen daar erg groot, vooral buiten de grote steden! Als je niet hoeft zou ik niet in het regenseizoen daar gaan reizen voor m'n lol c.q. op vakantie gaan

• Rolf

Bagan is een van de droogste gebieden in Burma, bovendien heb je dan veel minder stof en meer groen. En als het erg warm is - wat kan in de zomer - dan kan je altijd naar Inle lake wat in de winter behoorlijk koud kan zijn 's nachts. Je moet natuurlijk niet de bergen in willen …

Rolf

• JE

Hier wordt het wel aardig samengevat : http://www.myanmartravels.net/weather-conditions.htm

• Michael

Mensen vragen wat. Moet kunnen. Ze krijgen dan uitgebreid antwoord van diverse mensen en dan hoor je niets meer van de vragenstellers. Nog geen bedankje kan er af. Ik zie dit vrij veel hier. Ik vind dat onbeschoft!