Ik heb in december 2011 vier weken door Myanmar getrokken.
Op mijn website staat een uitgebreid verslag met foto's van deze reis.
Je hebt je wel uitgesloofd zeg die 4 weken. Ik doe in 4 weken nog geen derde van dat programma! Leuk om te lezen hoe andere mensen hun reis door Birma (Myanmar als je zo nodig wilt) organiseren. Ik heb ook de lijstjes met tips e.d. gelezen en het viel me op dat je wel erg duur gegeten en vooral ook gedronken hebt. Wij - een Birmese jongen die al 9 jaar mijn huishouding regelt en no boyfriend! - gaan altijd naar typisch lokale zaken en betalen een pak minder! De hotels die je had zijn echter erg goedkoop. Wij logeren veel duurder 25-35 USD en soms meer. Klachten zijn er dan ook niet over de grootte van de kamers, de badkamer of het ontbijt. Ik reis totaal anders. Heel rustig en ontspannen en we blijven altijd ergens een paar dagen ook al kun je het in 1 dag doen! Ik laat vooral alles op me inwerken, de tempels, de markten, maar vooral ook de mensen en hun doen en laten. Buitenlandse toeristen mijd ik als een besmettelijke ziekte. Dat doe ik hier in Chiang Mai ook! Desniettemin een leuk verslag en wie weet besluit je nog een keer te gaan en dan alles wat rustiger aan te doen. Je ziet dan wellicht minder en toch eigenlijk veel meer!
Ik las ook iets over een monnik die godsdienst gestudeerd had (hebben ze dat niet allemaal?) en iets negatiefs zei over homoseksualiteit. Dat is echt nonsens! Zeker heel openlijk is men er in Birma niet mee, formeel wordt het niet echt gepropageerd, maar het wordt wel degelijk getolereerd en geaccepteerd. Wel anders dan als in Thailand waar die scène ronduit hoerig is! Als ervaringsdeskundige weet ik waar ik het over heb. Ik heb vooral in Yangon menige leuke avond doorgebracht in gelegenheden waar naast hetero's een behoorlijk percentage mensen met andere voorkeur zit. Heel ontspannen allemaal zonder dat onophoudelijke gezeur van drink for me, sigalet one more e.d. Je moet het natuurlijk wel allemaal weten te vinden …
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?