Een wijntje kun je beter vergeten in landen als Thailand, Birma, Laos, Cambodja etc. Het is schreeuwend duur! Een fles doodgewone huiswijn kost bijna even veel als hier een fles kwaliteitswijn.
Ik hoor ook vaak dat Ngapali Beach mooier is, maar niet drukker, wel naar verhouding duurder. Zelf ken ik het niet. Thaun Tha (in de buurt van Ngwe Saung) schijnt wel iets levendiger te zijn (meer rijkere lokale mensen), maar druk is het juiste woord niet. Ook zou het prijspeil daar wat lager liggen.
Als je per se in september-oktober moet reizen dan zou ik zo veel mogelijk transport over de weg mijden. Ergo, dat wordt dus vliegen. Zelfs dan kun je pech hebben. Ik heb er een keer in die periode uren en uren overgedaan van het vliegveld van Mandalay naar de stad omdat de wegen overstoomd waren …
Jullie stellen dat het niet rustig genoeg kan zijn. Nou dan is Ngwe Saung het helemaal! Angstaanjagend rustig! Ik hou niet van drukte en prefereer ook wat rust, maar zoveel rust is me toch wat te veel. Het dorpje is dan ook geen uitkomst, want daar valt echt niets te beleven. Mij lijkt dit oord meer iets voor een groep mensen die er samen met elkaar wat van maken.