Inderdaad, het lijkt aantrekkelijk zo met eigen auto of motor bike rondreizen maar het kan en mag niet! Gelet op het rijgedrag daar - totaal anders dan wij gewend zijn in West Euopa - en de conditie van de wegen is dat maar beter ook! Ik heb wel ooit geprobeerd een auto te huren die mijn huisgenoot - een Birmees met Birmees rijbewijs - zou kunnen besturen, maar zelfs dat is lastig. Dat moet dan al via een bekende, dus particulier en dan zit je weer met de verzekering. Ook met mijn eigen auto vanuit Thailand (Mae Sai - Tachiliek) gaat het niet.
Als je uitsluitend zo, dus met huurauto of - motor het land wil bekijken dan kun je beter een andere bestemming kiezen. Ik snap trouwens niet dat daar je vakantiepret van afhangt. Met een chauffeur is ook heel prettig en jij bepaalt waar je heen gaat, waar je stopt en hoe lang. Ik heb daar prima ervaringen mee!
Probeer niet ergens iets onderhands te regelen - er zullen wel mensen zijn die op die manier iets bij willen verdienen - want dan kun je voor heel vervelende verrassinjgen komen te staan en is het uit met de vakantiepret!