Prijsstijgingen hotels

• JE

Toename van toerisme bij vrijwel gelijkblijvend aanbod van hotelkamers zorgt ervoor dat prijzen in vergelijking met januari voor mid-range hotels (toen 30-45 dollar) al zo'n 60-100 % gestegen zijn. Het Central verhoogt de prijs naar 80 dollar per nacht. Het Panorama naar 70 dollar. Het ziet er naar uit dat dit voorlopig nog wel door gaat. Aangezien hotelruimte wat Yangon betreft echt schaars is, verdient het aanbeveling te reserveren. Op sommige plaatsen zijn hotels al aardig volgeboekt voor hoogseizoen (nov-feb )

• Michael

Central is een leuk hotel maar geen 80 USD waard. Dat is omgerekend in Thaise valuta meer dan 2,500 baht, nou daar heb je in Thailand wel heel wat anders voor! Zeker met gratis WIFI op de kamer en een flatscreen TV. Dit hotel zal ik denk ik wel schrappen van mijn lijstje! Het moet niet gekker worden!

• JE

Het is nog gekker, de genoemde 80 dollar is voor de goedkoopste klasse kamers. De rest is 95-120 . Zie website http://www.centralhotelyangon.com/ .Ook bij andere hotels beginnen de prijzen buitensporig te stijgen. Gelukkig nog niet overal, er zijn nog wel redelijk geprijsde hotels te vinden , maar dat vermindert in snel tempo. Ik ben bang dat men bezig is de kip met de gouden eieren te slachten.