waar hotels te boeken

• w-degraaf

wij willen in januari naar myanmar en dan wel de bekende route yangoon/inle meer/mandalay/bagan en ngapali

e prijzen van de hotels vallen hier best tegen,maar het gekke is dat als ik de hotels google ik elke keer mensen tegen kom die ze goedkoper hebben geboekt. Helaas staat er nooit bij waar.

Iemand wat goede suggestie .

kijk nu hoofzakelijk bij booking.com, agoda en de andere bekende

gr

willem

• bytelive@ziggo.nl

De grote jongens als Booking.com, agoda en zo hebben in Burma nog geen voet aan de grond.

De internationale boycot is nog maar gedeeltelijk opgeheven - dus je kan je credit card thuislaten.

Traditioneel kun je korting krijgen bij Burmese reisbureau's - waar ? maakt niet uit.

Wat ik doe is gewoon 1 of 2 dagen tevoren opbellen en reserveren, en als ik ergens een paar dagen blijf vraag ik om korting.

In het hoogseizoen kan dat zelfs in Inle of Bagan, maar Yangon heeft weing hotels en veel toeristen dus

daar kun je beter iets regelen tevoren.

Groeten Rolf

• w-degraaf

Hallo Rolf,

Bedankt voor je reactie,maar het liefst willen we alles vastleggen in nederland mischien weet jij waar ik dan terecht kan?

Groetjes Corrie

• Kees

Als ik naar Burma ga boek ik de eerste dagen altijd bij agoda. dat is al sinds 2003.Voor zover mij bekend is agoda de voordeligste.

Dit jaar liggen de prijzen aanmerkelijk hoger dan voorgaande jaren. vorig jaar kostte park royal usd 70, nu tussen usd 250 en 300 per nacht. dus dat doe ik niet meer. dus dat je mensen tegenkom die goedkoper zaten is niet zo vreemd. hotelprijzen stijgen daar als een raket.

Wel kun je nu bij meerdere duurdere hotels met je credit card betalen, meestal alleen visa. dat kon voorheen ook, maar dat betalingsverkeer liep via singapore en kreeg je dus 2x een valuta transactie. ik denk dat dit nu nog zo is. maar in nood kun je dus beperkt je visa gebruiken en dat is beter dan helemaal niets.

je gaat in januari en dan is het daar hoogseizoen. het toerisme is flink aan het groeien, ook de prijzen. ik vind het dus best verstandig om zoveel als mogelijk te reserveren, als je tenminste een goed onderkomen wilt. dat je nu nog korting krijgt in het hoogseizoen kun je echt schudden.wees blij dat je een goed onderkomen nu nog kunt reserveren.

Fijne vakantie

• Michael

Agoda is verre van voordelig wat Birma betreft. Voordelig uit ben je alleen, zoals eerder gezegd, via een lokaal reisbureau in Birma. Google even en je vindt er diverse. Agoda heeft wonderlijk genoeg alleen ruimte in de allerduurste hotels en de meer gewone hotels hebben ze wel in hun lijstje, maar die zijn als je iets probeert zo goed als het hele jaar volgeboekt zogenaamd. Dat geldt ook voor soortgelijke organisaties. op Internet. Als reden geven ze op dat ze er maar een beperkt aantal kamers hebben gereserveerd. Een hotel in Yangon vertelde me dat ze liever geen zaken met ze doen. Hoe dan ook Agoda: niet doen!

• Rolf

Hallo Corrie,

Ehmm, nee, ik ken geen lokale reisbureau's. Probeer een paar willekeurige te emailen en kijk hoe

snel je een reactie krijgt en wat ze voorstellen qua hotels.

Je kan vaak wel op de website van het hotel boeken of ze direct emailen - bij de iets betere hotels.

Succes - het is veel uitzoekwerk !

Rolf

• JE

Je bent inderdaad veel goedkoper uit als je zelf hotels bespreekt of via locaal reisbureau. Voor Yangon is dit een redelijke, http://www.winnerinnmyanmar.com/roomsnrates.htm Toen ik er in december was vroegen ze 25 dollar voor een superior, in januari werd dat 30 en inmiddels 40. Als je in Januari gaat hoop ik voor je dat het onder de 60 is, maar ik ben bang dat alles explosief stijgt. Als je dit hotel via booking.com of agoda of iets dergelijks probeert te boeken krijg je bezopen prijzen van 250 dollar of meer per nacht.JE

• w-degraaf

Michael Schreef:

——————————————————-

> Agoda is verre van voordelig wat Birma betreft.

> Voordelig uit ben je alleen, zoals eerder gezegd,

> via een lokaal reisbureau in Birma. Google even en

> je vindt er diverse. Agoda heeft wonderlijk genoeg

> alleen ruimte in de allerduurste hotels en de meer

> gewone hotels hebben ze wel in hun lijstje, maar

> die zijn als je iets probeert zo goed als het hele

> jaar volgeboekt zogenaamd. Dat geldt ook voor

> soortgelijke organisaties. op Internet. Als reden

> geven ze op dat ze er maar een beperkt aantal

> kamers hebben gereserveerd. Een hotel in Yangon

> vertelde me dat ze liever geen zaken met ze doen.

> Hoe dan ook Agoda: niet doen!

Michael, ik heb al een paar dagen zitten google maar ik kan ze niet vinden. Ik kom steeds op de bekende sites van de bekende reisorganisatie's. dus als jij een paar links weet dan hou ik me aanbevolen.

gr

willem

• Kees

Michael is denk ik nog even druk bezig…….als je in het engels myanmar travel offices oid ingeeft krig je een hele waslijst.

ik heb geboekt bij thamada hotel via agoda, voor 32 per dag. veel goedkoper wordt dit niet bij een local en ik heb minder contanten nodig. het vervolg boek ik bij de locals.

Dat JE denkt dat zijn hotel bij agoda usd 250 zou kunnen kosten is wel wat erg overtrokken, maarja…….

• JE

Ze zijn er wel hotels vanaf 35 dollar, alleen als je ze probeert te boeken valt het allemaal vies tegen. Als je bij b.v. booking.com een hotel zoekt voor 5 dagen in Yangon zijn prijsopgaves van meer dan 1000 euro eerder regel dan uitzondering.Het betreft vaak hotels die een jaar geleden in de prijsklasse 75-100 dollar vielen.