Malaria

  • janericunger

    Wij gaan in november ruim twee weken naar Myanmar. Op de sites die informatie over malaria geven wordt Myanmar benoemd als een risico land voor malaria, maar Thailand ook. Voor reizen naar Thailand nemen wij nooit malarone o.i.d. Kan een varen Myanmar reiziger mij laten weten of Et nodig is om bij het Inle Lake, in Bagan en in Mandalay Malarone te slikken? Ik lees veel negatieve verhalen over de bijwerkingen.

    Bedankt, Jan Eric Unger

  • Chris

    Hoi,

    Tja, dat blijft toch een persoonlijke keuze. Ikzelf reis de afgelopen 20 jaar steeds naar verschillende plekken in Azie, ook risico-zones, en slik nooit spul tegen malaria. Ik heb dit een keer gedaan, en vond het middel erger dan de kwaal. (Hoewel ik dat niet kan weten, de kwaal nooit gehad, ha ha.) Bovendien: de mug die jou steekt hoeft helemaal geen malaria bij zich te dragen OF een vorm die al tegen jouw middeltje is bestand.

    En mocht jij nou toevallig diegene zijn met de grote pechfactor: De incubatie tijd ligt boven de twee weken. Dus dat betekent dat jij al terug in Nederland zou zijn als de symptomen zich openbaren. En malaria is hier goed te behandelen. (Zoals in te genezen, lees het internet er maar goed op na.)

    Wat naar mijn mening het best is: smeren met deet met tenminste 50% en bij water slapen onder een klamboe. Die hangen zelfs in de goedkoopste questhouses boven je bedje. Tip: neem een rol pleister mee om gaten te dichten.

    En verder je reis niet verpesten door angst en met het slikken van rommel waar je je klote door voelt en een hoop geld kost. Maar nogmaals; persoonlijke keuze, veel doen het wel.

    Groet, Chris

  • Rolf

    beste Jan Eric,

    Je zit in het droge seizoen in november en dan zijn er heel weinig muggen. Bovendien ga je naar Inle Lake, Bagan en in Mandalay

    en daar is de kans ook niet groot. Als je naar jungle gebieden in het noorden gaat loop je een wat grotere kans maar - je

    kans op Dengue is waarschijnlijk veel groter.

    Maar ja de grote farmaceutisch maarschappijen maken wel dikke windst op de dure malaria pillen maar tegen

    Dengue hebben ze nog niets gevonden.

    Waarschijnlijk kom je dus geen mug tegen dus maak je niet druk. Pas op wat je eet, burma is nog lang niet zo hygienisch als

    andere landen in de regio.

    Groeten, Rolf

  • janericunger

    Bedankt voor je reactie.

    Met groet, Jan Eric

  • janericunger

    Rolf Schreef:

    ——————————————————-

    > beste Jan Eric,

    >

    > Je zit in het droge seizoen in november en dan

    > zijn er heel weinig muggen. Bovendien ga je naar

    > Inle Lake, Bagan en in Mandalay

    > en daar is de kans ook niet groot. Als je naar

    > jungle gebieden in het noorden gaat loop je een

    > wat grotere kans maar - je

    > kans op Dengue is waarschijnlijk veel groter.

    > Maar ja de grote farmaceutisch maarschappijen

    > maken wel dikke windst op de dure malaria pillen

    > maar tegen

    > Dengue hebben ze nog niets gevonden.

    >

    > Waarschijnlijk kom je dus geen mug tegen dus maak

    > je niet druk. Pas op wat je eet, burma is nog lang

    > niet zo hygienisch als

    > andere landen in de regio.

    >

    > Groeten, Rolf

    Dank je wel Rolf, met groet, Jan Eric