Verblijf Birma

  • Johan

    Wie heeft ervaring met verblijf bij particulieren in Birma? Is het sowieso mogelijk en waar moet je op letten?

  • Chris

    Hey Johan,

    Verblijven als toerist bij particulieren is niet waarschijnlijk. In Myanmar bestaat geen ‘homestay’ zoals je dat bijvoorbeeld in India of Nepal hebt. Zelfs als hotel/ questhouse heb je een extra vergunning nodig om buitenlanders te mogen laten verblijven. In de door toeristen bezochte gebieden zijn daar genoeg van dus merk je dat niet zo. Maar het is mij wel eens overkomen dat het enige hotel van een afgelegen stadje mij geen kamer mocht geven.

    Groet, Chris

  • Henk de Jong

    Johan Schreef:

    ——————————————————-

    > Wie heeft ervaring met verblijf bij particulieren

    > in Birma? Is het sowieso mogelijk en waar moet je

    > op letten?

    Het is voor buitenlanders met een toeristenvisum niet toegestaan om bij particulieren te overnachten.

    Uitzonderingen zijn overnachtingen in kloosters en bij bepaalde particulieren tijdens trekkings onder begeleiding van een Birmese gids (bijvoorbeeld tussen Kalaw en Inle Lake).

    Zoals Chris al aangaf hebben hotels speciaal toestemming nodig (licentie) voor het laten verblijven van buitenlanders.

    Met een “social visa” mag je wel bij particulieren overnachten, maar een “gewone” toerist krijgt zo'n visum niet.

    Met vriendelijke groet,

    Henk de Jong

    Myanmar (Burma) - Photo Gallery

  • JOHAN

    Sorry voor het verlate bedankje, maar alsnog… voor de 2 reacties op mijn vraag aangaande verblijf bij particulieren