motorhuur

  • kataraja

    Hoi mensen

    Mijn vrouw en ik zijn aan het plannen om naar Birma te gaan voor een vakantie, maar ik wil mij vrij kunnen verplaatsen, mijn vraag is aan mensen die er recentelijk zijn geweest zijn er genoeg plaatsen om motorfietsen te huren. Zoja hoe is de staat van deze motoren en welke merken, en cc zijn het.

    Voordat iedereen, mij gaat waarschuwen dat motor rijden in Birma gevaarlijk is, ik weet waar ik aan begin. Ik heb enkele jaren in India gewoond en tienduizenden km afgelegd kris kras door India en Bangladesh, nu wonen wij al weer 9 jaar in Thailand en rijden wij natuurlijk ook al 9 jaar door Thailand, dus a.u.b. geen goedbedoelde waarschuwingen!!!

    Groet Kat.

  • JE

    Het is voor buitenlanders of specifieker een ieder die niet in het bezit is van een Birmees rijbewijs (dus niet internationaal rijbewijs ) verboden gemotoriseerd aan het verkeer deel te nemen. Het gebeurt wel dat brommertjes en motoren verhuurd worden bij de stranden, Inle en in Manadalay maar in principe is dit illegaal. In het geval van een ongeval is de gemotoriseerde partij altijd de schuldige partij . Jarenlange gevangenisstraffen zijn geen uitzondering.

  • JE

    Bij deze update van buitenlandse zaken Australië http://www.smartraveller.gov.au/zw-cgi/view/Advice/Myanmar

  • Rolf

    Hoi Kat,

    In yangon zijn brommers en bikes verboden. In Mandalay kan het wel: www.mandalaymotorbike.blogspot.com

    "We rent new step-through style 125cc motorbikes, 150cc and 200c dual sport motorcycles and a 150cc Yamaha street bike.

    Self Guided Tours - My customers are traveling from Mandalay to places all over the country.

    Unfortunately, a big disappointment to people planning a motorcycle ride in Myanmar is to hear that some areas are off

    limits to motorcycle travel. Bagan and Inle Lake are off limits for foreigners on motorcycles "

    Een Honda XR 125L voor 45$ / dag. En je kunt wel een eind komen als je weet hoe.

    Verder veel keuze in modellen zal je niet hebben want is is nauwelijks iets daar, behalve fietshuur.

    Groeten Rolf