kun je een 3.5 stekkertje van je headset repareren?

Ik heb steeds een headset van skullcandy, die zijn nogal prijzig, maar na een paar maandjes doen ze het niet meer, dan is het stekkertje niet goed meer en hoor ik alleen geluid uit mijn rechter speaker, en als ik met het stekkertje speel doet hij het soms en dan valt hij snel weer weg.

Nu mijn vraag; kan ik zon stekkertje vervangen? En hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen??

Dankuwel!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
2K

Antwoorden (5)

Gewoon ff laten repareren waar je 'm ook vandaan had
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heyhoi, Bedankt voor je antwoord,
Dit doen ze niet, valt buiten de garantie, en anders kost het me klauwen vol met geld, en kan ik een nieuwe voor kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie mijn antwoord in dit geval...
Gewoon na de stekker afknippen en er een nieuw stekkertje op solderen, kost een paar euro maar goed zelf te doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt dat hij maar een paar maanden oud is. Dan valt hij absoluut nog onder de garantie! Terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Check eerst even of hij het in andere apparaten ook heeft. Indien ja, doe een beroep op je garantie. Doen ze lastig of heb je geen bonnetje meer, kan je het zelf maken.

Om die dingen zelf te solderen moet je het solderen toch al een beetje onder de knie hebben, misschien heb je een handig familielid, een buur, of vrienden ?

Wanneer het solderen stevig gedaan is, maak het stekkertje mooi vetvrij en verstevig het met zwarte tape (op een nette manier).

Zo zal je stekkertje toch al wat langer meegaan.

Als je op de link klikt krijg je een simpele uitleg over solderen, maar laat dit beter doen door iemand met ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht ook dat ik dat had maar het bleek mijn ingang van mijn dj controller te zijn. Check dat dus ook even. (IPod ingang of waar je hem ook voor gebruikt)