Waar visum aanvragen

• Osbiker

Hallo.

Ik ga eind oktober naar Myanmar, wie kan mij vertellen waar ik het visum aan kan vragen zonder tussenkomst van bureau's voor het dubbele

Mvg

Oscar

• aad

hallo oscar, je kunt het aanvragen op het consulaat in breda of ambassade brussel.

nieuwe adres breda: OVERASEWEG 98, 4836 BC BREDA. THE NETHERLANDS TEL. (+31) 765209054 FAX (.31) 765317327 (net verhuisd:adres op hun webside is nog het oude)

het makkelijkste is ze even te bellen;dan sturen ze je de visaformulieren toe.

succes ,aad

• Osbiker

Beste Aad,

Heel erg bedankt ik had het oude al wel gevonden en was er dus wel iets verkeerds gegaan. Weet jij of je er ook op kunt wachten als je zelf langs gaat.

Is de volgende stap en nu maar aftellen, wat ik ervan gehoord heb moet het een waanzinnig mooi land zijn.

Ben in Bagan tijdens het luchtballon event

Gr Oscar

• aad

beste oscar, omdat het ook voor mij het eerste bezoek aan myanmar wordt,

had ik het consulaat gebeld en zij gaven mij het nieuwe adres maar zeiden

dat het afhandelen 3à 4 dagen in beslag zou nemen. zowel opsturen van paspoort

en toegezonden formulier, als het persoonlijk langs gaan was mogelijk.

na myanmar in december, ga ik opnieuw naar cambodja; een fantastisch land!

kwam eigenlijk omdat qatar airlines de mogelijkheid bood om heen te vliegen naar yangon(om dan aantal weken in myanmar te blijven) en terug vanaf bangkok tegen goedkoop tarief. ik ben benieuwd hoe het jou bevalt! misschien lees ik er wat over op dit prikbord.

als er nog bijzonderheden zijn bij de aanvraag van jouw visum zou je mij dat dan willen mailen of vermelden op dit prikbord?

een hele fijne reis! aad

• Osbiker

Hoi Aad,

Bedankt voor je reactie, ik wist niet dat Quatar drect op Yangon vloog. Ik

heb mijn ticket bij Mahan Air geboekt. Retour BKK vanaf Dusseldorf meteen

stopover in Teheran. Als je wilt kun je tegen een meerprijs een stopover

maken van drie dagen. Lijkt me ook wel leuk. Cambodja is ook geweldig ben er

twee jaar geleden geweest en heeft ook veel indruk achtergelaten. Het

noorden moet bijzonder zijn.

Tja Myanmar gaat ook heel apart worden, terug in de tijd en nezaaid met

bijzondere tempels, ik kijk er erg naar uit.

Ik kom er wel op terug op het prikbord en als er bijzonderheden zijn over

het visum mail ik je wel of meld het op het prikbord

Jij ook een mooie reis

O

Groeten Oscar

• aad

hallo oscar, een stopover in teheran is zeker de moeite waard!

ja, qatar airlines vliegt oa via muchen,parijs,frankfurt,londen of madrid naar doha en van daaruit rechtstreeks naar yangon.

ik ben heel benieuwd naar myanmar en ben erg geinteresseerd in jouw ervaringen!

fijne voorbereidingen en goede reis! aad

• Martien

Ik vertrek a.s. vrijdag. Visum geregeld via “visa on arrival” (Tour With An American Touch ) voor USD 30,-. Geen gezeur met opzenden of reizen naar consolaat of dergelijke. Goed, praktisch en goedkoop.

Ik vlieg met LTU vanuit Dusseldorf naar Bangkok en vervolgens met Air Asia naar Ragoon. Goedkoper heb ik nog niet kunnen ontdekken. Enig probleem is dat Air Asia maar een bagage van 15 kg toestaa. Maar daarnaast 7 kg handbagage, dus dat moet voor 20 dagen wel lukken.

• aad

beste martien, ik kan alleen een prijs van $50 ( pp bij 2 personen).misschien lees ik het verkeerd?

LTU is inderdaad erg goedkoop. enige nadeel met airasia kan zijn dat LTU de baggage niet doorlabeld; je in bangkok door de douane moet, koffer pakken en dan weer inchecken. hierbij betaal je dan vertrekbelasting van 700 bath.

bij de vlucht phnom penh-bangkok-amsterdam is dit het geval bij de combinatie airasia-china airlines.

een fijne reis !! aad

• Martien

Aad,

Ik betaal echt USD 30,- voor het VOA; perfect geregeld. Ik heb bij deze organisatie ook een chauffeur geregeld, dus misschien dat ik daarom enige korting krijg. Volgens mijn vrouw was die korting USD 10,- p.p. , dus dan nog altijd heel goedkoop.

Omdat ik eerst een paar dagen in BKK blijf vind het zelf afhandelen van de bagage geen bezwaar. Ik heb de laatste 2 jaren niet meer in Azie geweest maar volgens mijn informatie is de vertrekbelasting van TBaht 700,- inmiddels niet meer van toepassing en zit dit in de ticketprijs begrepen. Groetjes

• Martien

Aad,

Jouw prijsinfo over de VOA klopt. Normale prijs USD 50,- p.p. maar omdat wij chauffeur/gids via http://goldbacked-lynn.com hebben geboekt hebben wij een reducite van USD 20,- pp gekregen.