Wat kan ik meenemen

• plony

http://myanmar.inlelake.info/

Hallo Resa, dit is de site

en dan kijken bij Orphanages (weeshuis)

Het kindertehuis is in Mentoung, aan het Inglemeer.

er is een jongens en meisjeskindertehuis. Wij wilden 3 november erna

toe gaan, maar we zien wel of het doorgaat mijn eerste hoop is dat het daar goed afloopt ik heb veel respect voor de mensen daar dat ze nu samen met de moniken durven te demonstreren. Mijn wens is dat ze een beter leven krijgen dan nu en meer in vrijheid.

Groetjes Plony en Margreet

• MJ

Hallo,

Even een kleine correctie. Het weeshuis ligt in het plaatsje Mine Thouk (ten minste, ik denk dat jullie die bedoelen), ongeveer 10 km ten zuiden van Nyuangshwe. Wij zijn afgelopen zomer in Birma geweest en hebben ook een bezoek gebracht aan het weeshuis. Er is zowel een jongens- als een meisjesweeshuis. Het meisjesweeshuis is met hulp van een aantal Nederlanders tot stand gekomen. Het jongensweeshuis werd gesponsord door een aantal Amerikanen die daar echter plotseling mee gestopt zijn. Zij verkeren daardoor nu in financiële nood en kunnen alle hulp goed gebruiken.

Ik hoop voor jullie dat jullie reis naar Birma door kan gaan. Het is echt een fantastisch land om te bezoeken. Maar boven alles hoop ik dat de mensen in Birma eindelijk krijgen daar waar ze recht op hebben: leven in vrijheid! Ik houd mijn hart vast gezien de ontwikkelingen van vandaag…..

Groetjes,

Marie-José

• MJ

zie ook:

http://careforchilderen.inlelake.info/

• plony

Hallo Marie Jose

Dit plaatsje bedoelde ik van het kindertehuis.

Daar proberen wij naar toe te gaan Het meisjes tehuis is opgezet door de wilde ganzen. Op het ogenblik is Mr. Cor Visser er.Die verblijft altijd een maand of 3 daar

Wij hebben op een rommelmarkt gestaan en het geld dat wij verdiende gaat ernaar toe. Wij brengen het zelf in de vorm van goederen die ze kunnen gebruiken. Ook de apotheek heeft medicijnen toegezegd die ze daar kunnen gebruiken. En zo nog wat meer sponsors.

Maar ik hoop uit de grond van mijn hart dat deze demonstraties niet voor niets zijn geweest. Ik gun deze mensen zo een beter en vrij leven.

Groetjes Plony

• Paul

Wat je kunt meenemen is kopieen van artikelen welke nu in de internationale pers verschijnen(Amerikaanse kranten'New York Times, International Herald Tribune etc..). Veel mensen die je zal ontmoeten kunnen engels lezen en zullen enorm graag willen weten wat er over hen geschreven wordt, informatie vanuit ‘hier’ dringt nauwelijks door. Geef deze kopieen niet weg maar laat ze aan zoveel mogelijk mensen lezen.

Succes,

Paul

• Dennissz

Michael heeft spijt van zijn eerdere opmerkingen, hahaha.

Mijn ervaring is dat mensen daar heel blij kunnen zijn met dingen die voor ons heel vanzelfsprekend zijn.

Zo niet, zijn het wel heel goede toneelspelers………….

• Michael

“Michael heeft spijt van zijn eerdere opmerkingen, hahaha.” Dacht je dat dan heb je het mooi mis! Geen sprake van dus! Zeker niet van de “kralen en spiegeltjes opmerking”! Daar blijf ik bij!

• karin

He michael, hoe is de situatie in noord-thailand? Daar hoor/lees ik hier niet zoveel over. En hoe gaat het met je burmese werknemers? Het zal wel een spannende en frustrerende tijd voor ze zijn.

groet, karin