Aung San roept op tot GEEN TOERISME!!

• Michael

Ik zeg nergens dat alle backpackers of veel backpackers zo praten en doen maar had het over “hier”, dit prikbord dus.

Je trekt twee dingen - mijn opmerking over backpackers dus - en een andere opmerking over het veeal ongenuanceerde niveau van de discussies hier bij elkaar. Hetgeen wellicht mijn laatste opmerking des te meer bevestigd.

Mijn bericht bestond uit 3 alineas die elk een ander onderwerp aansnijden.

• Paul

Uit de backpackerspraatjes die ik zo nu en dan hoor begrijp ik wel dat een van de leukste dingen aan plekken waar geen toeirsten komen is dat het er “nog” zo goedkoop is! Dat zegt mij voldoende!

Als je alleen naar een land wilt op vakantie dat zeg maar een verbeterde kopie van Nederland is dan kun je beter thuis blijven en zelfs de deur maar niet meer uitgaan als het niet strikt noodzakelijk is, Nederland zelf is namelijk ook niet "alles'.

Wat ik hier veelal mis is de nuance, het is allemaal meteen zo extreem en onbezonnen! Kakelen als kippen zonder kop, daarbij ongehinderd door enige echte gedegen kennis van zaken gaat veel mensen hier nog wel het beste af.

Ik zeg nergens dat alle backpackers of veel backpackers zo praten en doen maar had het over “hier”, dit prikbord dus.

Je trekt twee dingen - mijn opmerking over backpackers dus - en een andere opmerking over het veeal ongenuanceerde niveau van de discussies hier bij elkaar. Hetgeen wellicht mijn laatste opmerking des te meer bevestigd.

Mijn bericht bestond uit 3 alineas die elk een ander onderwerp aansnijden.

*********************************************************************************************

Ai Ai Michael,

In je eerste alinea welke ik geheel bovenaan geplakt heb staat toch echt dat je het over backpackers hebt, dus kakel zelf dan ook niet aub. En je op één na laatste alinea verliest hiermee ook zijn geldigheid.

Groet,

Paul

• Michael

Zat je op een Montessorischool Paul en heb je paardrijden gekozen in plaats van Nederlandse taal?

Ik reageerde in de eerste alinea op een eerder bericht met deze zinsnede er in: “maar dat is typisch backpackerspraat”. Dat was dus waar dat “backpackerspraatjes” vandaan kwam.

De tweede alinea - dat er overal wel wat is - was een reactie op de zin: “Als je tegen de doodstraf bent ga je dan ook niet naar Amerika, of China, of elk land waar wat aan de hand is met de mensenrechten?”

De derde alinea was een stukje wat ik toevoegde aan de discussie. Mijn mening over het gebrek vaak aan nuance hier op dit prikbord Daar reefereerde de zin in een volgend stukje van me: “Ik zeg nergens dat alle backpackers of veel backpackers zo praten en doen maar had het over ”hier“, dit prikbord dus.” aan.

3 Alinea's zonder aanwijsbaar oorzakelijk verband! Jij fabriceert een verband dat er niet is of je kunt niet goed lezen.

• Ton.

Kom kom kindertjes niet zo kakelen tegen elkaar.

• Jordi

volgens mij zijn ze dat bij pollie wel gewend:-)

• Paul

laatste reactie Michael,

**De tweede alinea - dat er overal wel wat is - was een reactie op de zin: “Als je tegen de doodstraf bent ga je dan ook niet naar Amerika, of China, of elk land waar wat aan de hand is met de mensenrechten?”**

Mijn reactie: ik heb geen enkele zin geschreven waar het woord doodstraf in voorkomt.

Even kijken wie wat schrijft kerel.

**De derde alinea was een stukje wat ik toevoegde aan de discussie. Mijn mening over het gebrek vaak aan nuance hier op dit prikbord Daar reefereerde de zin in een volgend stukje van me: “Ik zeg nergens dat alle backpackers of veel backpackers zo praten en doen maar had het over ”hier“, dit prikbord dus.” aan.**

mijn reactie: Erg genuanceerd kom je anders niet over, of zie je de tegenstelling tussen je generalisatie van ‘dat is backpackerspraat’ en je ‘verwijten’ jegens mij niet in?

Even in het algemeen, als je een stukje schrijft moet je niet verwachten op een prikbord als dit dat mensen iedere alinea van jou gaan ontleden.

Jammer dat je zo boos en gefrustreerd overkomt Michael, siert je niet erg.

Groeten,

Paul

• Paul

Ik kan het niet laten Michael.

Voortaan even je spelling controleren voor je wat schrijft (en dan niet kinderachtig gaan worden over paardrijden i.p.v. Nederlandse taal te kiezen).

Nogmaals welgemeende en hartelijke groeten,

Paul

• Michael

Oh, dat er spellinsfouten in mijn stukjes staan geloof ik best. Dit krakkemikkige systeem staat helaas niet toe verbeteringen aan te brengen. Maar als je je daar aan stoort: mijn oprechte - nou nee - excuses. Maar is de essentie van wat ik schrijf je daardoor ontgaan of is dit gewoon een goedkope afleidingsmanoeuvre?

PS Gaat het een beetje dat paardrijden of spaar je nog voor een paard?

• Paul

Hoi Michael,

Jammer dat je zelf inhoudelijk geen reactie weet te geven…

Je komt zo boos over, heb je het niet meer naar je zin in Thailand, dat land waar eigenlijk geen Thai je wilt hebben achter die heus niet vriendelijke glimlachende facade? Je komt niet echt verder dan het etaleren van kinderachtigheid. Verder is het onthullend dat je toegeeft dat je ontwikkeling een vroege knauw heeft opgelopen, immers taalbegrip ontwikkel je in je vroege jeugd en niet van een spellingscontrole welke alhier ontbreekt.

Je bent een typisch gevalletje van de pot verwijt de ketel tot ie zwart ziet.

Maar toch mijn welgemeende groeten hoor Michael, je verdient het heus!

Paul

• Jodi

In Londen roepen de gevluchte Birmezen om vooral toch naar Birma te gaan.

Om te kijken wat het regime daar uitspookt.

Nu zul je daar maar weinig van te zien krijgen.

Volgens mij werkt dit in zekere zin ook preventief.