Negatief reis advies

• Riz

wij hadden gepland om 5 november te gaan, maar staan nu op het punt om te beslissen of we het wel of niet gaan doen

• marc

Haha, je bent na je vakantie wel lekker snel klaar als je geen foto's hoeft in te plakken.

Lekker land hoor!

Vooral gaan!

Groeten,

Marc

ps noord korea is ook nog een topper

• ossy

Laat me raden liefhebber van vakanties nar Salou!

• marc

Dacht het niet!

Kan toch wel zeggen dat ik veel en lang heb gereisd.

• anton

Marc,

Goed voorbeeld van Noord-Korea (???), er is daar al jaren een boycot, er komt geen toerist en toch zit het regime daar strak in het pluche. De bevolking lijdt echter des te meer door alle sancties, en het regime totaal niet!!

Anton

• Mara

Ik begrijp dat de junta momenteel bezig is met een angst-inboezemings tactiek. En dat werk, men is doodsbang. Overal worden mensen opgepakt, monniken zijn ondergedoken.

Het lijkt alsof de opstand als een kaars uitdooft, vooral omdat er geen nieuwsberichten meer zijn, maar volgens mij is het einde er nog niet hoor.

• karin

Hoi Mara, Ik las dit vandaag:

Military vehicles patrol Rangoon's streets before dawn, with loudspeakers announcing: “We have photographs. We are going to make arrests.”

En dat ze huizen onderzoeken op onderduikers. En als ze ook maar denken dat iemand in dat huis ook heeft meegedaan, worden die ook meegenomen….

• Karen

Nou mensen vooral op vakantie daar naar toe gaan. Is echt DE oplossing om daar naar toe te gaan, om in door de Junta aangewezen plaatsen geld uitgeven aan de arme mensen.

Kom op mensen, zijn jullie nu echt allemaal zo naief?? Waarom luistert er nu niemand naar onafhankelijke partijen. Is het echt zo vervelend dat jullie nu niet naar Birma mogen en derhalve moeten uitwijken naar een vervelend land als India, Laos of Cambodja (waar ook heel veel arme mensen wonen, die uw geld HEEL goed kunnen gebruiken).

Dit argument wat veel wordt gebruikt, ik reis naar Birma, let daar heel goed op aan wie ik geld geef en help zo de arme mensen, is een redenering die terugredeneert naar de behoefte om op vakantie te gaan naar een heel mooi land voor je EIGEN plezier. Veel landen in de omgeving van Birma hebben ook te maken met schrijnende armoede, prostititutie. Hoewel daar soms militaire regimes aan de macht zijn, pakken ze niet zomaar mensen op, hebben ze geen GENOCIDE toegepast op grote delen van de bevolking, is het vliegveld waarop je land niet gebouwd door dwangarbeid lees de tal van voorbeelden maar op de link van de journalist die in de reactie van Gert stond!

Volgens de laatste gegevens gaan er per jaar zo'n 300.000 touristen naar Birma. Als we hen allemaal een GEMIDDELDE uitgave patroon toedichten, (Voor de backpackers die per maand 250 dollar of minder uitgeven, dit geldt ook voor de mensen die met een reisorganisatie mee gaan als Baobab etc…, vieze kerels die jonge kinderen in bed willen huren, van 500 dollar is dit een industrie die per jaar toch zeker zo'n 150.000.000 millioen dollar per jaar binnen haalt. In een land waar je echt geweldig kan leven voor een paar dollar per dag, is zo'n bedrag in een land als BIRMA een veelvoud waard.

Kortom, bagataliseer nou eens niet de invloed die je als tourist hebt op het land, die is simpelweg groot. 1 Tourist is nog geen belangrijke financierder van een Junta regime, echter jullie allemaal samen weer wel!

• Karen

Sorry Karin,

Bedoelde dit overigens niet als reactie op jouw post, dus sorry dat hij er net onder is gevallen. Mijn excuses!

Karen

• rieks

Hallo Karen,

Ik ben het met je eens dat reizen vooral voor je eigen plezier is maar wat is daar mis mee? Ondanks het verschrikkelijke regime is het gewoon een zeer boeiend land om te bezoeken. Ik vind het echter naief om te denken dat het van invloed zou zijn om het land te boycotten. Ik heb het niet zo op met westerse multinationals maar volgens mij zou ik liever voor Heineken werken dan voor een soort gelijk Chinees bedrijf als het gaat om arbeidsomstandigheden! Nogmaals zoals ik 2 oktober ook al schreef (heb je overiges niet op gereageerd!) ik denk niet dat de boycot tot nu toe iets heeft opgeleverd. Integendeel!!

Overigens ben je wel eens in Birma geweest?

Met vriendelijke groet,

Rieks Kamphuis