reis naar Myanmar

• John

hoi allemaal,

Een beetje huiverig om een bericht te plaatsen ivm. de laatste ontwikkelingen in Myanmar (wel gaan, niet gaan). Ik wil hiermee dus geen discussies oproepen, maar trek toch de stoute schoenen aan om een vraag te stellen.

Wij zijn van plan om over een tijd (duurt nog even) een reis te maken naar Myanmar. Veel info al gevonden op dit prikbord en elders op het web en in boeken. Het lijkt ons een erg fascinerend land en we willen het graag bezoeken. Eigenlijk zat Vietnam in de planning maar dat lijkt ons al erg toeristisch geworden.

Nu echter een eerste vraag (er zullen er nog wel meer volgen). Gewoonlijk boeken wij onze rondreis altijd via een touropperator, dit willen we nu echter niet doen. Alleen een vlucht boeken en dan ter plekke een tour regelen met gids en chauffeur. Kunnen jullie mij daar wat meer over vertellen, is dit makkelijk ter plekke te regelen? Heeft iemand nog een goed/betrouwbaar adres van gids/chauffeur? Ervaring?

In afwachting van jullie reacties.

groetjes John

• JE

Kijk eens op mijn website www.home.versatel.nl/janeg.wit . Er zijn hier wel meer mensen die (mogelijk via mijn site?) bij deze gids gekomen zijn. Voor februari lukt het niet, ben ik met hem op stap. Groet JE

• John

Dag JE,

Precies wat ik bedoel! Tevens met intresse de site gelezen! Heel erg bedankt voor de info.

Mocht ik nog vragen hebben dan laat ik het weten!

Groetjes John

• ossy

Beste John,

Ik ben al weer een paar weken terug van een twee weken trip in Myanmar. Lees mijn verslag maar eens op dit forum. Ik heb nu alle landen in Azie bezocht en stekt Myanmar er bovenuit, zo mooi. Mijn advies is boek een ticket naar BKK en vandaaruit met de plane naar Yangon. Neem voldoende dollars mee en een Lonley Planet. Regel alles zelf, is erg makkelijk. Pak een keer een bus of een binnenlandse vlucht.

Places to see

Mandalay

Inle

Bagan

Yangon

Ngapalie beach

En je zult de trip van je leven hebben

Veel plezier

Ossy

• ans

Hallo John,

wij hebben vorig jaar nov/dec. vier weken door Birma gereisd met een gids en chauffeur. Dit is ons heel erg goed bevallen. De gids is voor 200 % betrouwbaar en de chauffeur idem dito. De gids is een vriend van vrienden van ons, die al meer dan 10 jaar in Birma met hem optrekken. Ik kan hem dus van harte aanbevelen!

Wil je meer informatie, kan ik je zijn e-mail adres geven.

groeten! Ans

• ans

Hallo John,

wij hebben vorig jaar nov/dec. vier weken door Birma gereisd met een gids en chauffeur. Dit is ons heel erg goed bevallen. De gids is voor 200 % betrouwbaar en de chauffeur idem dito. De gids is een vriend van vrienden van ons, die al meer dan 10 jaar in Birma met hem optrekken. Ik kan hem dus van harte aanbevelen!

Wil je meer informatie, kan ik je zijn e-mail adres geven.

groeten! Ans

• Rocky

Wij zijn in 2005 voor het laatst geweest en gaan in januari 2008 weer. Wij hebben uitstekende ervaringen met een gids in Mandalay: Kyaw Shwe. Hij komt uit een bergstreek rond Kalaw, spreekt uitstekend Engels, is zeer goed ontwikkeld, weet veel van de natuur, de landbouw, de cultuur en is een fantastische, bescheiden, humorvolle man. Hij kan met zijn taxibusje meerdaagse trips naar onverwachte plekken organiseren.

Wij mailen nog vaak met hem, dus hij is nog in bedrijf. Adressen en telefoonnummers worden nogal eens op gezag van de machthebbers gewijzigd. Je bereikt hem zeker door naar hem te vragen bij Nylon Hotel.

Veel reisplezier in dit schitterende land. Koop zoveel mogelijk dingetjes van alle handarbeiders, een betere vorm van hulp is niet denkbaar en je hebt mooie aandenkens!!

• Rocky

Ha Ossy,

Volgens mij ben jij degene met de meest recente reiservaring in Birma. Dank nog voor het veslag dat je op deze site plaatste!

Wij gaan 9 januari 2008 weer voor 3 weken.

Uit meerdere bronnen hoor ik dat we beter euro's dan dollars mee kunnen nemen, omdat men liever euro's heeft (vastere munt). Wat is jouw ervaring/ advies?

Alvast bedankt.

• HenkW

hallo Ossy,

even een vraag over de reis: met welke maatschappij vloog je van bangkok naar Yangon en wat moest je ervoor betalen. Ik begrijp dat je in Bangkok geboekt hebt. Moest je dat lang van tevoren doen of kon je direct weg ?

groet

Henk

• JE

Ongevraagd advies : Google eens op airasia groet JE