Ha John,
Grappig, al die verschillende voorliefdes. We krijgen je wel gek. Ik vind Mandalay nl een heerlijke stad. Zodra je wat uit het centrum bent, gewoon lopend dwalen, of een taxi nemen, is het zo lieflijk en landelijk. In het centrum is het smoggehalte hoog, want Mandalay ligt in een dal.
Je kunt trouwens de vluchten waarvan je vooraf zeker weet dat je ze gaat maken, boeken via een Burmees reisbureau. Wij hebben prima ervaringen met Ananda tours. Ook onze komende reis laten we weer een paar vluchten en hier en daar een hotel en onze reis en verplijf in Mrauk-U, waar we nu toch eindelijk ook eens naartoe willen, boeken. Het is nog goedkoper ook om via Ananda te boeken.
Kijk eens op hun website: www.ananda-travel.com
Via hen hoorde ik, dat het vliegverkeer nog erg wisselvallig is, er vallen regelmatig plotsklaps vluchten uit, dus als je van het NS-model bent, waar een trein 2 minuten later al te laat is, dan krijg je het hier pittig. Als je gewoon houdt van ‘zijn waar je bent’ dan ben ik het absoluut met Ossy eens; dit is het mooiste land van Azie! Neem, als je in Mandalay komt Kyaw Shwe als gids, hij heeft een vrij goede taxi en is een Boeddist pur sang, met heel veel humor, een enorme kennis van de wijde omgeving en hij spreekt prima Engels. Vraag naar hem bij het Nylon Hotel in Mandalay, daar weten ze hem altijd snel te bereiken, of mail hem op tmchomdy@mandalay.net.mm
Gaan en genieten!