De brandende vraag is dan wat moet ik me bij een “backpackerbudget” voorstellen? Dit is zo vaag. Of is dat gewoon een ander woord voor “op een koopje”?
Reken minimaal 20-30 usd voor een hotel, 10-20 usd voor eten en drinken voor 2 personen, 5-10 usd voor vervoer in de steden. Dat is dan allemaal wel heel erg simpel!
Wil je rondreizen dan moet je toch extra meenemen en dat hangt af van hoe je gaat reizen. Met de airco bus, met de trein of met het vliegtuig.
Extra's voor leuke dingen meenemen of zo zijn nog niet inbegrepen. du 35 - 60 usd voor 2 personen basis.
Veel hangt ook af van hoe goed je usd kunt wisselen voor kyats. Ik kreeg de laatste keer 1265 per usd, maar anderen hoorde ik over 1210 of minder zelfs.
Voor 18 dagen dus minimaal 630 usd en voor wat ruimer 1080 usd, nog geen geld ( ca. 715 euro). Ik zelf zou voor 2 personen uitgaan van 100 usd (ca. 67 euro) per dag, dan kun je ook nog eens wat weggeven! In Nederland heb je er nog niet eens een behoorlijke hotelkamer voor.
Ik was er 2 weken geleden alleen en had toen ruim genoeg aan 80-90 usd per dag. Ik kwam na 4 dagen Yangon bepakt en bezakt terug in Chang Mai. Ik ben niets te kort gekomen en heb veel mensen blij kunnen maken op de koop toe!
Gr. Michael