reizen in Birma (Myanmar)

• Michael

Beste Loes! Stuur s.v.p. een mailtje naar info@knubben.be en dan zal ik je in mijn antwoord wel wat bruikbare suggesties aan de hand doen. Ik ben er zeker van dat er een leuke bijzondere reis voor jullie uitgestippeld kan worden! In ieder geval stukken goedkoper dan met een of andere reisorganisatie die je meestal alleen in razend tempo van hot naar her brengt. Je ziet wel heel veel dan, maar je moet ook wel erg je best doen het allemaal te onhouden! :)

• ad saman

Hallo allemaal,

Ook ik heb het plan om door Birma te reizen saman met mijn echtgenote. Ik wil niet gaan reizen met de bekende reisorganisaties. Wat ik wel wil is zelf bepalen waar en wanneer ik ergens heen wil. Wel met redelijke hotels, zelf vliegtickets kopen. Wie kan mij daar info over geven. Bij voorbaat dank voor de medewerking.

• Anna

ad saman Schreef:

——————————————————-

> Hallo allemaal,

>

> Ook ik heb het plan om door Birma te reizen saman

> met mijn echtgenote. Ik wil niet gaan reizen met

> de bekende reisorganisaties. Wat ik wel wil is

> zelf bepalen waar en wanneer ik ergens heen wil.

> Wel met redelijke hotels, zelf vliegtickets kopen.

> Wie kan mij daar info over geven. Bij voorbaat

> dank voor de medewerking.

Het is belangrijk om je vantevoren goed te informeren over het land, zodat je weet wanneer je waar je naar toe wilt en de mogelijkheden om er te komen.

Het is verder niet moeilijk om een ticket naar Yangon te kopen, voor de eerste paar dagen een hotel daar te reserveren en met een plaatselijke gids afspraken te maken over

jullie gewenste rondreis. Zo hebben wij dat een aantal keren gedaan en het is ons prima bevallen.

Veel plezier met de voorbereidingen!. Stuur me maar een privébericht als je meer informatie wilt !

groeten, Anna

• catharina

beste,

begin 2013 willen een vriendin en ik naar Birma reizen. Wij dachten 10 a 14 dagen daar te zijn vanuit Bangkok (zelf ticket verzorgen) onze voorkeur gaat uit naar gids, chauffeur, binnenlandse vluchten, goed hotel. Kan iemand mij een prijskaartje geven. Wij hebben geen idee wat de kosten zijn ook niet wanneer je zelf iets gaat eten. Ik ben zelf met mijn echtgenoot veel in Thailand, Cambodja en Maleisie geweest. Moet ik het kostenniveau van deze omringen landen aanhouden en ook in het Zuiden aan het strand zijn daar de prijzen redelijk?

Graag info

Bij voorbaat dank

Catharina

• Anna

catharina Schreef:

——————————————————-

> beste,

>

> begin 2013 willen een vriendin en ik naar Birma

> reizen. Wij dachten 10 a 14 dagen daar te zijn

> vanuit Bangkok (zelf ticket verzorgen) onze

> voorkeur gaat uit naar gids, chauffeur,

> binnenlandse vluchten, goed hotel. Kan iemand mij

> een prijskaartje geven. Wij hebben geen idee wat

> de kosten zijn ook niet wanneer je zelf iets gaat

> eten. Ik ben zelf met mijn echtgenoot veel in

> Thailand, Cambodja en Maleisie geweest. Moet ik

> het kostenniveau van deze omringen landen

> aanhouden en ook in het Zuiden aan het strand zijn

> daar de prijzen redelijk?

>

> Graag info

>

> Bij voorbaat dank

> Catharina

Een auto met gids en chauffeur kost rond de 80 tot 100 dollar per dag. De hotels in Yangon zijn de laatste tijd veel duurder geworden. Informatie daarover is op het prikbord genoeg te vinden. Ik weet niet wat je bedoelt met “het Zuiden aan het strand” en wat je onder “redelijk” verstaat. Chaungtha en Ngwe Saung zijn goedkoper dan Ngapali. Maar ook over de prijzen daar moet je je ook eens op het prikbord informeren. Op het forum van www.myanmar-guide.de vind je ook veel informatie.