Ik heb me vanaf dag 1 van de ramp er over verbaasd dat er hier geen enkel bericht kwam van de regelmatige schrijver behoudens een paar oproepen voor financiële steun. Is iedereen te druk met inzamelen van geld en goederen?
Ik vrees dat dit prikbord niet meer is dan een vakantie-info-prikbord. Er is duidelijk geen echte interesse voor het land. Men maakt zich, denk ik, meer druk over de geplande vakantie die wel of niet door kan gaan of wat te doen met de geplande en al deels betaalde vakantie? Men durft nu niet te vragen of die strandvakantie nog wel te doen is en of je nog wel naar Yangon kunt, of de budget hotels nog wel open zijn daar en hoe het met de kyat staat t.o.v. de dollar, etc. Nee, dat snapt men wel dat zou te gênant zijn.
Ik gok maar wat, corrigeer me als het anders is, maar ik vrees wat de mentaliteit hier betreft het ergste.
Waar zijn al die mensen die het er hier steeds hebben dat ze met wat ik dan noem “spiegeltjes en kralen” naar Birma gaan om dat daar onder de behoeftigen uit te delen. Waar zijn al die mensen die zoveel “extra” betalen om de mensen te plezieren etc. Dat is dan in normale tijden, voor zover je die in Birma hebt. Ze laten het nu hier allemaal afweten. Het is echt schandalig! Wat een stelletje hypocrieten!
Michael