wij willen wel en zijn op zoek naar informatie

• Mirjam

Om maar eens een ander onderwerp aan te snijden………..

Wij willen tijdens onze reis door Azie ook graag Birma bezoeken. Eerlijk gezegd is dit een land waar we ons niet eerder echt in verdiept hebben.

Is het een land om op de bonnefooi te bezoeken, of moet alles van tevoren gepland worden ?

We vragen ons af of dit land goed individueel te bereizen is, of dat een gids echt noodzakelijk is ?

De reisverhalen die we tot nu toe hebben gevonden gaan namelijk allemaal over reizen onder begeleiding van een gids.

We hopen dat jullie ons wat wijzer kunnen maken. Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Mirjam

• anna

het werd inderdaad tijd om het eens over iets anders te hebben !

Wat bedoel je “op de bonnefooi”? Gewoon een ticket kopen en kijken wat er op je af komt als je in Yangon op het vliegveld staat? Dat kan natuurlijk best.

Het ligt er aan of je tijd genoeg hebt om e.e.a. zelf uit te zoeken. Het reizen kost er nogal wat tijd ivm de minder goede (!) infrastructuur, behalve als je gaat vliegen.Dat is goed te doen, maar dan zie je onderweg niks en dan mis je wel veel !. Reizen met openbaar vervoer is ook een bijzondere ervaring!

Er zijn ook genoeg gidsen die je graag het land laten zien (auto met chauffeur). Het is handig als je van tevoren weet wat je wilt, zodat je je plannen met zo'n gids kunt bespreken. Er is genoeg informatie te vinden en betrouwbare gidsen staan ook hier op het prikbord genoemd. Een vriendin van mij gaat 1 of 2 keer p.j. naar Birma en dat al 10 of 12 jaar lang. Zij kan je er van alles over vertellen!

Veel plezier met voorbereidingen!

anna

> Mirjam schreef:

>

> Om maar eens een ander onderwerp aan te snijden………..

>

> Wij willen tijdens onze reis door Azie ook graag Birma

> bezoeken. Eerlijk gezegd is dit een land waar we ons niet

> eerder echt in verdiept hebben.

>

> Is het een land om op de bonnefooi te bezoeken, of moet alles

> van tevoren gepland worden ?

>

> We vragen ons af of dit land goed individueel te bereizen is,

> of dat een gids echt noodzakelijk is ?

> De reisverhalen die we tot nu toe hebben gevonden gaan

> namelijk allemaal over reizen onder begeleiding van een gids.

>

> We hopen dat jullie ons wat wijzer kunnen maken. Alvast

> bedankt voor eventuele reacties.

>

> Mirjam

• JE

Er zitten meer kanten aan je vraag, Birma is goed te doen op de bonnefooi als je de eerste keer gaat en de normale toeristische attracties bezoekt. Ook iets minder bekende attracties als Kalaw, Hispaw, Moulmein, Hpa'an zijn individueel goed te bereiken. Wil je daarbuiten gaan zijn er al gauw permits nodig die je zelf ter plekke kunt proberen te regelen of aan een gids overlaat. Soms is er gigantisch veel papierwerk nodig en een vooraf bekende route met vooraf bekende overnachtingsplaatsen voor je toestemming krijgt.Mijn laatste trip over land Yangon, Ngpali ,Mrauk-U , Chin State, Bagan en weer terug naar Yangon kostte 4 maanden aan voorbereiding voor alle permits rond waren.(als ik het met vliegtuig had gedaan had het veel minder voorbereidingstijd gekost) Zelfs met permits is het nog mogelijk dat door allerlei omstandigheden je ter plekke nog kunt horen dat het niet door kan gaan.Ik ben zowel met als zonder gids door Birma getrokken.Met bevalt me het best.

• Mirjam

Inmiddels al wat uurtjes op internet gezocht, dus we hebben een idee wat we willen. Op het verlanglijstje staan in ieder geval Yangon, Bagan, Kalaw, Mount Popa, Pindaya en Inle Lake. Over Mandalay twijfelen we nog, zelf hebben we het idee dat dit niet heel veel toevoegt, maar daar kunnen we natuurlijk helemaal naast zitten. In dat geval horen we dat graag !

Ik begrijp uit het verhaal dat de “makkelijke” manier met het vliegtuig is omdat dit het minste geregel is, maar dat we dan veel missen. Daar moeten we dus nog een keuze in maken.

Mochten jullie nog tips hebben voor goede hotels, ook daar zijn we naar op zoek. Hoeft niet supersjiek, maar wel schoon en in verband met diabetes is een hotel met goed gevarieerd ontbijt eigenlijk noodzaak.

• anna

Mirjam,

ik zou Mandalay en omgeving zeker niet overslaan !! Ik weet niet hoeveel tijd je hebt om door het land te reizen, maar Mandalay en vooral ook de omgeving, is zeker een van de hoogtepunten (is mijn mening !) die je niet mag missen !

groeten, anna Mirjam schreef:

>

> Inmiddels al wat uurtjes op internet gezocht, dus we hebben

> een idee wat we willen. Op het verlanglijstje staan in ieder

> geval Yangon, Bagan, Kalaw, Mount Popa, Pindaya en Inle

> Lake. Over Mandalay twijfelen we nog, zelf hebben we het

> idee dat dit niet heel veel toevoegt, maar daar kunnen we

> natuurlijk helemaal naast zitten. In dat geval horen we dat

> graag !

>

> Ik begrijp uit het verhaal dat de “makkelijke” manier met het

> vliegtuig is omdat dit het minste geregel is, maar dat we dan

> veel missen. Daar moeten we dus nog een keuze in maken.

>

> Mochten jullie nog tips hebben voor goede hotels, ook daar

> zijn we naar op zoek. Hoeft niet supersjiek, maar wel schoon

> en in verband met diabetes is een hotel met goed gevarieerd

> ontbijt eigenlijk noodzaak.

• Michael

Ik sluiut me bij Anna aan: Mandalay is een must! Denk alleen maar aan de Maha Muni Pagoda, de zgn. gouden tempel, en de vele andere prachtige complexen tegen en op Mandalay Hill.

Ook de directe omgeving Ava (Inwa) en Sagaing en ook Mingun zijn heel indrukwekkend. Je bent er zpo een weeklje zoet en dan nog is ergenoeg over om nog eens teriug te komen.

Een goed hotel in Mandalay vind ik het Mandalay City Hotel voor ca. 40-45 USD per nacht voor 2 personen met uitgebreid ontbijt en brandschoon. In Yangon ga ik voor het Central Hotel, wat ouderwets, maar schoon, ruime kamers en een leuk ontbijt en echt super centraal gelegen! Ca. 30-35 USD voor 2 personen all in.

PS Voor wat foto's van mijn laatste reis (w.o. Mandalay) zie: http://www.thaistart.com/burma/Birma-2008-2009/

• Karen

Ha Michael,

Ik reageer hier gecombineerd op eerder posts. Verwijs hierbij naar een post door jou gedaan in 2007 (zie onderaan deze post)

Er wordt hier nadrukkelijk gevraagd of dit een STAATSHOTEL is. Je antwoordt hierop dat je het niet weet. Je benadrukt constant dat je de lokale bevolking wilt helpen, ik zou dat van eenieder (en niet alleen Michael) hier verwachten dat DIE hotels worden aangeboden waarmee je de lokale bevolking helpt, ipv rechtstreeks meebetaald aan een fascistisch regime.

Ik zie dat mensen in herhaling vallen (waaronder ik zelf) dus hoop dat mensen als Jordi, Michelle, Anna, Plony, etc… Mirjam een advies kunnen geven waardoor ze in een net leuk hotel zitten.

Veel succes,

Boy,

Wat is er dan mis met het Grand Plaza parkroyal?? Ik denk tenminste dat je dit hotel bedoelt.

( Is in ieder geval geen staatshotel )

Bevat dit bericht ongewenste reclame, ongepaste of kwetsende teksten? Klik hier!

Re: Hotels in Yangon

Auteur: Michael (—.91.95.231.revip.asianet.co.th)

Datum: 02-09-2007 13:53

Of het wel of niet een staatshotel is of dat er staatsdeelname is direct of indirect weet ik niet, het ziet er wel goed uit. Mag ook wel voor die prijs zo rond de 60 USD per nacht. Toch nog niet duur in vergelijking met ons Nederlands prijsniveau!

Auteur: Martien (—.direct-adsl.nl)

Datum: 02-09-2007 15:24

Hoi Michael,

Jij weet hoe dat is met hotels in Azië. Vraagprijs is beslist niet de prijs die betaald wordt! Via internationale hotel booking-sites wordt dit hotel al voor Eur 30,- aangeboden ( twin beds), maar ik was niet van plan die te betalen.

Auteur: ans (—.adsl-surfen.hetnet.nl)

Datum: 27-09-2007 15:29

Summit Parkview Hotel is ons prima bevallen vorig jaar, nog beter dan Grand Plaza Parkroyal, hoewel dat laatste hotel ook niet slecht was. Geen idee of deze hotels in “lokale”handen zijn !

• Anne

Dat is nog eens een oude koe!!

• MichaeL

Goed lezen s.v.p.: “mag ook wel voor die prijs zo rond de 60 USD per nacht” De prijs nsi 30-35 USD voor 2 personen of ca. 25-26 Euro per nact voor 2 personen!

Ik schreef ook: “ In Yangon ga ik voor het Central Hotel, wat ouderwets, maar schoon, ruime kamers en een leuk ontbijt en echt super centraal gelegen! Ca. 30-35 USD voor 2 personen all in.”

Of er staatsdeelname is of niet. Wie zal het zeggen, er staat geen bordje op de deur waar je het van af kan lezen.

• Teo

Anna ,

Die vriendin van jou zit die ook op dit forum enhoe kan ik met haar in contact komen ?

Teo