wij willen wel en zijn op zoek naar informatie

• anna (2)

Teo, mijn vriendin zit, voor zover ik weet niet op dit forum.

Ze is op het ogenblik weeer op reis in Azië. In september ga ik weer met haar naar Birma. Als je met haar in contact wil komen, kan ik je haar e-mailadres geven zodat je haar direct om informatie kunt vragen.

groeten,

Anna

• Frankie

Four score and seven minutes ago, I read a sweet article. Lol tahkns

• Fats

Gee willikres, that's such a great post!

• Liberty

Yup, that soulhd defo do the trick!

• Hans

Central Hotel is een erg goede tip. Als je boekt via een reisagent in Yangon kun je je je kamer al voor 27 dollar krijgen. Erg centraal, netjes, betaaldbaar en volgens mij geen staatshotel.

Wat betreft de duurdere hotels die onderdeel uitmaken van een internationale keten (Sedona, Nikko, Grand Plaza Parkroyal); dat zijn eigenlijk allemaal joint ventures met cronies van het regime of zakenvehikels van het leger zelf. Nuttig om te weten is ook dat het Kandawgyi Palace Hotel net is overgenomen door Tay Za, een Birmese mogul die op de zwarte lijst van de EU staat.

De kleinere hotelletjes en guest houses zijn meestal in particuliere handen.

Het Parkroyal is mijn favoriet als ik wat luxe wil. Daarnaast erg vaak in het Central Hotel gezeten…

Hans

• Gerry

If you're renaidg this, you're all set, pardner!

• Michael

Die ervaring heb ik inmiddels ook. boeken via een reisbureau in Yangon scheelt pakken geld. I.p.v. 35 US voor 2 personen in het Central Hotel betaalden wij de laatste keer ook 27 US toen we boekten via Green Paradise in Yangon. Het zijn keurige schone en zeer ruime kamers met airco en satelliet TV en een ruime badkamer. Er is veel ruimte voor je kleding e.d. Het ontbijt is zeer redelijk, maar ik eet toch maar weinig in de ochtend dus mij maakt het niet uit. Alhoewel de kamers aan de weg liggen hoor je niets van het verkeer. Dus goed geisoleerd.

Het is super centraal gelegen schuin tegenover de Boyoke Aung San (Scots) Market. Wil je echt lekkere koffie - want dat hebben ze in het Central niet echt - dan ga je dat aan de overkant drinken in Zawgyi House! Wil je een taxi dan helpt de doorman altijd bij het vaststellen van de prijs waarbij mijn ervaring is dat ze er op toezien dat je niet overvraagd wordt!

Een lovend verslag, ja, maar wees gerust ik heb echt geen aandelen :)