chauffeur/gids Myanmar

• JE

70-80 euro per dag, dat is inclusief brandstof, inclusief alle tol oftewel roadtaxes onderweg en inclusief de overnachtingen van de gids/chauffeur,reken op 20-25 jaar oude auto zonder airco. De prijzen stijgen echter per maand nu het aantal toeristen toeneemt. Vaak proberen ze een all-inn trip prijs voor je te regelen waar de hotels ook in geregeld zijn.Die reserveren ze dan van tevoren. Langzamerhand wordt dat steeds meer noodzakelijk op de “klassieke route ” .Yangon Mandalay Bagan Inle Pindaya Kalaw Ngapali. Er is nog wel ruimte maar af en toe lastig te vinden of duur.Bij mijn laatste trip in januari waren de hotels gemiddeld 20-25 euro per dag voor 2 persoonskamer incl ontbijt, maar prijzen stijgen zoals gezegd snel.

• henrikedekker@gmail.com

JE, Kun je m.b.t. de prijzen aangeven of het nog uitmaakt of je in het juli gaat of bv. okt.? groeten Henrike

• JE

Ik zou niet in juli gaan vanwege het regenseizoen. Het was altijd wel zo dat prijzen van hotels die niet volgeboekt werden, in het regenseizoen naar beneden bijgesteld werden. Of dat nog zo is kan ik je niet met zekerheid zeggen. Qua chauffeur/gids gaat dat denk ik niets uitmaken. Groet JE

• Ans

caroline.vanderbrugghen@gmail.com Schreef:

——————————————————-

> beste,

>

> In het najaar plannen wij een reis naar Myanmar

> met 2 personen.

> heb je een idee op welke kostprijs we moeten

> rekenen per dag voor een chauffeur en/of gids?

>

> Vanderbrugghen Caroline

gelezen op het forum van myanmar-guide.de:

Stand Februar 2012

Heute um 14:20:55

Dollar und auch Euro kann man fast überall wechseln, auch am Fughafen ist der Kurs nicht schlecht und man bekommt meist neue 5000 Scheine.

Auto mit Fahrer wird man auch mit hart verhandeln nicht mehr ohne 80 Dollar pro Tag bekommen.

Bus und Zug ist sehr mühsam und auch nicht gerade billig.

Myanmar ist günstig aber auch nicht mehr billiger als Thailand.

Doppelzimmer unter 25 Dollar sind schwer zu finden, die Preise steigen eher auf 30 Dollar, alles inkl. Frühstück.

Zuletzt möchte ich noch unseren sehr bemühten Fahrer erwähnen, der uns alles Interessante von seinem Land gezeigt hat und auch oft bessere Preise für uns herausgeholt hat. Wer einen zuverlässigen günstigen Fahrer sucht kann ja mal mailen:

aunghtwemyint2011@gmail.com

• henrikedekker@gmail.com

Beste JE, Als je kinderen hebt, ben je meestal wel aan juli en augustus gebonden… Wij hebben niet zo'n probleem met regenseizoenen. groet, Henrike

• Marianne

Beste meneer/mevrouw,

In november ga ik bijna 3 weken backpacken in Myanmar. Vlieg van BK naar Rangoon. Ik denk eraan om stukken met een prive chauffeur te doen. Hebt u een tip of misschien kent u iemand die ons wil rondrijden?

Vriendelijke groeten,

Marianne

• JE

Ja, zie mijn post van 21-01-2012 in deze thread