Auto met chauffeur

  • Mandalay

    Minglabar,

    We zijn net terug van een rondreis van 23 dagen door het prachtige Myanmar.

    Mede dankzij onze geweldige chauffeur die tevens onze gids is geweest is dit een bijzondere reis geworden. Hij is een zeer bekwame chauffeur, vrolijk en gezellig, maakt makkelijk contact, is open en eerlijk. Kortom; iedereen die van plan is om zo rond te reizen, laat het even weten dan zal ik je zijn email adres geven.

    Wil je meer achtergrondinfo hebben, stel je vragen en ik zal proberen ze te beantwoorden.

    Groet

    Mandalay

  • Pieter Dekker

    Beste mandalay,

    Graag meer info over chauffeur en liefst email adres als hij dat heeft

    Wij zijn binnenkort in birma zonder vast plan

    Dank

    Pieter

  • Lianne

    Ja, graag! Net als Pieter zonder concrete plannen.

    Maar wij gaan pas eind juni.

    Zouden je het mailadres hier op de Myanmar pagina kunnen zetten?

  • JE

    Zonder afbreuk te willen doen aan de gids die door Mandalay aangeprezen wordt , hier het email-adres van de gids waarmee ik sinds 1997 vele malen door Myanmar getrokken ben. burmasunny@gmail.com . Ook de gebieden die niet zo makkelijk te bezoeken zijn heb ik samen met hem bereisd. Indien tijdig opgegeven regelt hij ook de permits. Hier is een nadere kennismaking te vinden http://burmapictures.nl/me.htm of hier http://www.burmapictures.nl/guide.htm of hier http://www.burmapictures.nl/hollandsunny.htm

    Alle trips zijn op de rest van de site te vinden. Meerdere mensen die dit forum bezoeken hebben van zijn diensten gebruik gemaakt en voor zover mij bekend naar volle tevredenheid. JE

  • Rina

    We hebben het plan om eind oktober 2013 naar Birma te gaan voor 3 weken. Omdat we gewend zijn te reizen zonder alles vooraf vast leggen zijn we geinteresseerd in jullie bevindingen met chauffeur.

  • ikke

    Let wel op dat hotels erg schaars aan het worden zijn. Toerisme in Myanmar groeit op dit moment heel hard maar het aantal bedden niet.

  • JE

    Helemaal niets vastleggen is lastiger geworden daar tegenwoordig met groeiend toerisme en krappe hotelmarkt het raadzaam is af en toe te reserveren. Vooral bij het verkrijgen van permits moet je vastleggen waar en wanneer je ergens bent. Ga je de gebaande wegen dan is een logische volgorde van de te bezoeken plaatsen normaal. Je kunt natuurlijk wel wat spelen met de verblijfsduur op elke plek. Persoonlijk vind ik chauffeur ideaal. Stoppen waar/wanneer je wilt, hetgeen erg handig kan zijn als de spijsvertering van slag is, of als je iets moois ziet om te fotograferen. Info van locale bevolking over festiviteiten. Veel meer contact met bevolking. Geen gezeul met bagage. Tips waar de locale hotspots te vinden zijn etc. Trein, boot en bus hebben ook hun charme maar je hoeft nooit rekening te houden met vertrektijden of te reserveren plaatsen in bussen die afgeladen vol zitten vanwege een locale feestdag. JE

  • mandalay

    Hoi,

    Jullie kunnen contact opnemen met

    thantzin.k31@gmail.com

    Er zullen ongetwijfeld meerdere goede chauffeurs in Birma zijn, maar voor ons was hij een juweel!

    Wil je meer over hem weten, mail mij dan even dan kan ik je uitgebreider vertellen en ook nog wat foto's mailen.

    Groet

    Mandalay

  • Mandalay

    Voor meer info kan je mailen naar: minglabar2@gmail.com

  • mandalay

    Dag Rina,

    We bespraken in andere reizen ook geen hotels, maar misschien hier in Birma toch aan te raden.

    We hebben dit vaak gedaan via aziatische bookingssite oway.com, hoteltravel.com of gemaild naar de desbetreffende hotels. Onze chauffeur, Thant, kan dit onderweg ook wel regelen.

    Viel ons op dat in bijna alle hotels (middelklas, gemiddeld 45 USD) er WIFI was, met meestal een goede verbinding!

    Het is een uniek land, nog authentiek en een hartverwarmende bevolking!

    Mail gerust bij andere vragen

    Groet

    Mandalay