Je snapt er helemaal niets van!!!!!
In Mae Sot (is in Thailand,mij bekend) ligt de Mae Tao kliniek.
Hier komen mensen vanuit Birma om behandeling te krijgen.
Voor bepaalde etnische groepen is er geen medische zorg voorradig.
Ik ga wel even plakken en knippen want ik heb minder tijd dan jij!
Zorg voor Birmese vluchtelingen
Mae Tao Clinic (MTC) in Mae Sot biedt sinds 1989 een breed palet aan medische zorg aan Birmese vluchtelingen die als illegale immigranten in Thailand werken en aan de ontheemden die rondtrekken in het grensgebied aan Birmese zijde. Voor beide groepen is deze zorg nergens anders te krijgen. Ze mogen geen gebruik maken van de Thaise gezondheidszorg en in Birma zijn in de grensstreek totaal geen medische voorzieningen. Mae Tao bedient een grote doelgroep, die vaak enorme afstanden aflegt om de kliniek te bereiken. Een belangrijk deel van de landmijnslachtoffers uit de Thais-Birmese grensstreek wordt in Mae Tao verzorgd.
Een kliniek met bijzondere medewerkers
Mae Tao kliniek geeft zorg van goede kwaliteit tegen lage kosten. De staf bestaat voor een belangrijk deel uit gezondheidswerkers die zelf ook uit Birma gevlucht zijn. Zij werken in de kliniek in ruil voor kost en inwoning. Daarbij is Mae Tao een opleidingsinstituut voor medisch personeel. Als de democratie ooit hersteld wordt zal dit personeel in Birma een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan de wederopbouw van medische voorzieningen. Mae Tao Clinic heeft een groot wereldwijd contactennetwerk voor de financiering van haar werk. Ook met de omringende Thaise gezondheidsinstellingen onderhoudt Mae Tao vriendschappelijke relaties.
De mensen die werken op terrein van de kliniek worden daar gedoogd en mogen het terrein niet af.
Dan worden ze opgepakt,gevangen gezet en het land weer uitgezet.
Ik heb jongens gesproken die al 7 jaar op het kliniek terrein leefden,woonden,werkten zonder er ooit van af te komen.
Ik kan mijn werk doen is zo'n kliniek en weet dat ik maar een kleine bijdrage kan leveren. Onzinnig om mij als een soort lafaard te betitelen omdat ik dat op “veilig Thais grondgebied zou doen”.
Ngo's trekken zich terug uit Birma omdat het te gevaarlijk is en ze aan alle kanten worden tegengewerkt door het regime ( in jouw visie kwam het door de arrogantie van die ngo's).