Arrestaties na demonstratie Birma

• marc

Wat wil je daar nou mee zeggen?

Dat je het zo goed voor hebt met het Birmese volk?

Ik plaats hier een bericht en weet al meteen dat jij er weer zo op gaat reageren.

Reageren om het reageren.

Zoals al je berichten die je op internet plaatst.

BCN is waardeloos,Rode Kruis heeft het mis,Amnesty weet niet waarover ze het hebben,in de kampen valt het allemaal wel mee…etc,etc

Maar gelukkig regelt Michael een internetsite voor zijn “boys” (zoals je ze zelf noemt) Hulde !

• marc

Je snapt er helemaal niets van!!!!!

In Mae Sot (is in Thailand,mij bekend) ligt de Mae Tao kliniek.

Hier komen mensen vanuit Birma om behandeling te krijgen.

Voor bepaalde etnische groepen is er geen medische zorg voorradig.

Ik ga wel even plakken en knippen want ik heb minder tijd dan jij!

Zorg voor Birmese vluchtelingen

Mae Tao Clinic (MTC) in Mae Sot biedt sinds 1989 een breed palet aan medische zorg aan Birmese vluchtelingen die als illegale immigranten in Thailand werken en aan de ontheemden die rondtrekken in het grensgebied aan Birmese zijde. Voor beide groepen is deze zorg nergens anders te krijgen. Ze mogen geen gebruik maken van de Thaise gezondheidszorg en in Birma zijn in de grensstreek totaal geen medische voorzieningen. Mae Tao bedient een grote doelgroep, die vaak enorme afstanden aflegt om de kliniek te bereiken. Een belangrijk deel van de landmijnslachtoffers uit de Thais-Birmese grensstreek wordt in Mae Tao verzorgd.

Een kliniek met bijzondere medewerkers

Mae Tao kliniek geeft zorg van goede kwaliteit tegen lage kosten. De staf bestaat voor een belangrijk deel uit gezondheidswerkers die zelf ook uit Birma gevlucht zijn. Zij werken in de kliniek in ruil voor kost en inwoning. Daarbij is Mae Tao een opleidingsinstituut voor medisch personeel. Als de democratie ooit hersteld wordt zal dit personeel in Birma een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan de wederopbouw van medische voorzieningen. Mae Tao Clinic heeft een groot wereldwijd contactennetwerk voor de financiering van haar werk. Ook met de omringende Thaise gezondheidsinstellingen onderhoudt Mae Tao vriendschappelijke relaties.

De mensen die werken op terrein van de kliniek worden daar gedoogd en mogen het terrein niet af.

Dan worden ze opgepakt,gevangen gezet en het land weer uitgezet.

Ik heb jongens gesproken die al 7 jaar op het kliniek terrein leefden,woonden,werkten zonder er ooit van af te komen.

Ik kan mijn werk doen is zo'n kliniek en weet dat ik maar een kleine bijdrage kan leveren. Onzinnig om mij als een soort lafaard te betitelen omdat ik dat op “veilig Thais grondgebied zou doen”.

Ngo's trekken zich terug uit Birma omdat het te gevaarlijk is en ze aan alle kanten worden tegengewerkt door het regime ( in jouw visie kwam het door de arrogantie van die ngo's).

• Michael

Die gegevens over Mae Sot zijn me bekend.

Vraag is omdat je het er altijd over hebt en het er steeds weer bij haalt:

1. Hoelang heb je daar in totaal gewerkt,

2. waren het meerdere keren en zo ja hoe vaak,

3. wat deed je precies daar en

4. hoe lang is dit alles geleden.

“Mijn boys” gebruik ik weleens omdat ik hier - al was het alleen omdat ik jou niet vertrouw - niet met namen gooi! Daar was hier geen sprake van trouwens. Waar dan wel van. Ik kijk wel goed uit om dat hier te vertellen!. Jij zou onmiddelijk over die website beginnen te zeiken her en der als die online is en dat zou wel eens nare gevolgen kunnen hebben voor de betrokkenen. Zoals jij “boys” gebruikt is het ronduit denigrerend!

Verder zou het je sieren niet altijd je eigen idiote conclusies te trekken over hoe ik denk. Daar heb je geen weet van en dat houden we ook liever (grotendeels) maar zo!

• marc

Om alle schijn te vermijden zou ik het woord “boys” als ik jou was niet gebruiken.

Ik ben meerdere keren in Mae Tao geweest.

(en ga ook weer in de toekomst)

Langer dan een maand (bijna al mijn welverdiende vakantiedagen)

Ben donateur.

Ik zit al weer met smacht te wachten op je reactie.

Te kort,te weinig etc

Reageer gewoon niet op een bericht als ik dat plaats.

Dit was gewoon een persbericht meer niet.

Jij schept er een genoegen in om mensen uit de tent te lokken en de betweter uit te hangen.

Mijn vermoeden werd nog eens bevestigt toen ik een discussie wilde terugzoeken en andere (niet van dit forum) bijdrages van jou vond.

• Michael

Welke “schijn” moet ik vermijden van jou? Ik zou het niet weten. Leg uit!

Het woord “boy” is hier heel normaal. Mij wordt gewoon door de mensen hier gevraagd waar de “boy” is als ze hem willen spreken (hij spreekt beter de taal dan ik) of gewoon informatief. Vrienden van hem en mij vragen naar hem bij zijn naam dat wel. Derden nooit!

Zo noemt men hier nu eenmaal iemand die werkzaam is in een huis en van het mannelijke geslacht is, wat hier ook doodnormaal is.

Het heeft ook wel andere betekenissen, maar geen ervan noopt mij tot enige terughoudendheid in het gebruik van dit woord.

Zeker ik heb een uitgesproken mening over een aantal zaken en erger me mateloos aan mensen die maar wat kletsen zonder een echt gefundeerd oordeel.

Het werk dat je doet in Mae Sot zal ongetwijfeld heel nuttig zijn, maar moeten we dat telkens maar weer horen als de basis voor je gelijk? Dat gaat mijn petje te boven!

• marc

Jij begint over je heldenactie met die internetsite.

Ga een internetsite bouwen voor de Karen in Birma.

Niet voor je vriendjes!

Welk ongefundeerd oordeel.

Jij reageert op mijn bericht met een “eigen schuld”.

Je zou je ogen uit je kop moeten schamen.

Dit noem je een gefundeerde reactie??

Michael schreef:

“Kijk eens naar de aantallen demonstranten. 25 man, dan weer eens 50, 100 of 150, piepkleine acties! Logisch de meerderheid is niet zo gek om daaraan mee te doen, die hebben het te druk met overleven en kunnen en willen er geen extra sores bij gebruiken. Of ze gelukkig zijn met de situatie is een tweede!”

Ik noem het gewoon een zeer domme reactie als we het hebben over een land met een ditatuur! Waar angst regeert en de demonstranten 20 jaar geangenisstraf en marteling te wachten staat.

• Michael

Tja, wat is er mis met de Shan? Ik ken nu eenmaal niet zo veel Karen (wel een paar trouwens). En ze bouwen hun site zelf! Het zijn nl. geen dommertjes!

Laat verder maar, met jouw kan ik niet uit de voeten en de Birmezen die ik ken ook niet!

PS Het was trouwens erg gezellig vanavond in Chiang Mai met een stuk of 10 “boys” plus aanhang in een echte Shan Tent! Niks voor zielige wereldverbeteraars, want daarvoor is het daar te decadent! Het is 02.45 nu dus bedtijd!

• marc

Terwijl jij in een bar zat had ik een avonddienst en heb me erg nuttig kunnen maken vanavond al zeg ik het zelf.

Maar fijn dat je het naar je zin hebt gehad met ‘'je jongens’'.

ps er is niks mis met de Shan (heb ik dat gezegd dan of verzin je dat zelf)

• Michael

“Niks mis mee” is een Amsterdamse (?) uitdrukking om aan te geven dat het over iets anders gaat i.c. dan Karen mensen! Shan dus hier. Verdraai toch niet altijd alles zo!

Het waren trouwens “mijn” jongens niet, wel jongens. Weer zo'n nare insuniutie van jou. Je handelsmerk zullen we maar zeggen!

Ook ik bestede mijn avond nuttig :)

Een stuk of 10 Shan knapen had weer eens de avond van hun leven met veel drank en werkelijk een keur aan eten. Dat komt ze wel toe in hun soms best wel troosteloze bestaan hier, wat ik dus van nabij ken dag in dag uit en dat al 5 jaar lang.

Ja als we het over uitbuiten hebben dan zullen de Thais dat wel van hun Birmese buren afgekeken hebben, want die kunnen er ook wat van de Thais, vooral als het geen Thais zijn!

Ik eet zo'n avond zelf (bijna) niets want ik heb al royaal gegeten. Deze knapen meestal heel weinig. Mama Noodles uit een pakje is waar ze het vaak mee moeten doen. Meer zit er niet aan. Ik geniet er van ze te zien schransen en eens een leuke ontspannen avond te hebben.

Daar is niets mis mee (nu in de letterlijke betekenis) het is in mijn ogen dus ook best wel nuttig! De ellende waar jij het steeds over hebt kennen ze beter dan jij en ik en aan den lijve vaak! Wij kunnen ook wel op een andere manier een lichtpuntje in hun bestaan bieden dan alleen maar zieken en gewonden verzorgen, waar uiteraard ook niets mis mee is!

• marc

Deze laatste alinea uit je reactie snijdt hout.

Ik ben blij dat je iets doet voor deze mensen en zij (en ja, ook ik) zullen je daar dankbaar voor zijn.

Kan af en toe alleen jouw reacties niet plaatsen.

Het wordt een soort actie/reactie spelletje waar niemand wijzer van wordt.

Laten we allebei gewoon ons ding doen.

Ik op mijn manier en jij op de jouwe.

Marc