BIRMEZEN VERWELKOMEN U IN BIRMA!!!!!!!

• Jordi

Ik maak er maar even een aparte topic van.

Want na al dat geschreeuw om vooral niet naar Birma te gaan….

Roepen de Birmezen te London en elders u op om vooral wel naar Birma te gaan.

Ossy is op 20 oktober dus van harte welkom:-)

Ik ben niet kapot over de omvang van deelname aan de manifestaties van afgelopen vrijdag en zaterdag. Wie dat wel is mag zich melden. Gezegd moet worden dat de weinigen die er waren ook duidelijk voor hun zaak vechten. En dat verdient respect.

Ik heb al iets gezegd over het nivo van het Birma committee Nederland, naar aanleiding van de uitzending op BRN afgelopen vrijdag.

Dit nivo heeft duidelijk zijn weerslag op beide manifestaties gehad. Hoogste tijd voor een ander Bestuur met visie en lef! Met de huidige vertegenwoordigers krijg je Birma niet vrij. Ik weet dat Marc lid is van deze club. Ik denk dat Marc toch niet tot een andere conclusie kan komen.

Morgen ga ik naar Londen voor business. Ik zal zeker een paar Birmezen uitnodigen om eens wat dieper op de Birma-zaak in te gaan. Maar vooral ook om hen te informeren over hoe er hier wordt gereageerd. Ik ben zeer benieuwd.

• gert

Nou Jordi,

Er zal ook niets tussen jou en je reisje naar Birma staan. Want wat is het toch vervelend wanneer jij en je ‘afweging’ om wel of niet naar Birma te gaan wordt aangesproken op die keuze.

Vooral oproepen om WEL naar Birma te gaan. Oooh ja en je verwees naar een artikel van mensen die oproepen om naar Birma te gaan. Graag verwijs ik naar het volgende artikel:

http://www.nrc.nl/nieuwsthema/birma/article774600.ece/Schendingen_Birmese_junta_in_kaart_gebracht

Stond al een tijdje langer terug in het NRC. Ja Jordi, jij roept mensen op om WEL naar dit land te gaan. Als je dit na het lezen van dit artikel nog steeds vind om geld uit te geven (al is het 1 rot euro) in een land waar dit regime heerst, ben je ECHT heel naief of weiger je te accepteren dat een groot aantal mensen jouw afweging om WEL naar Birma gaan, te stupide voor woorden vinden. Jordi schreef:

>

> Ik maak er maar even een aparte topic van.

>

> Want na al dat geschreeuw om vooral niet naar Birma te gaan….

>

>

> Roepen de Birmezen te London en elders u op om vooral wel

> naar Birma te gaan.

> Ossy is op 20 oktober dus van harte welkom:-)

>

> Ik ben niet kapot over de omvang van deelname aan de

> manifestaties van afgelopen vrijdag en zaterdag. Wie dat wel

> is mag zich melden. Gezegd moet worden dat de weinigen die er

> waren ook duidelijk voor hun zaak vechten. En dat verdient

> respect.

>

> Ik heb al iets gezegd over het nivo van het Birma committee

> Nederland, naar aanleiding van de uitzending op BRN afgelopen

> vrijdag.

> Dit nivo heeft duidelijk zijn weerslag op beide manifestaties

> gehad. Hoogste tijd voor een ander Bestuur met visie en lef!

> Met de huidige vertegenwoordigers krijg je Birma niet vrij.

> Ik weet dat Marc lid is van deze club. Ik denk dat Marc toch

> niet tot een andere conclusie kan komen.

>

> Morgen ga ik naar Londen voor business. Ik zal zeker een paar

> Birmezen uitnodigen om eens wat dieper op de Birma-zaak in te

> gaan. Maar vooral ook om hen te informeren over hoe er hier

> wordt gereageerd. Ik ben zeer benieuwd.

• Natalie

Het belangrijkste is dat het militair regime daar zo snel mogelijk verdwijnt en dat de mensen het daar beter hebben.

Als toerist het land bezoeken of niet, heeft daar heel weinig invloed op. De jarenlange boycot heeft niet veel goeds opgeleverd, me dunkt. Elke Birmees die contacten heeft met toeristen, wordt er meestal wel iets beter van.

Chinese producten boycotten zal waarschijnlijk meer invloed hebben dan Birma niet bezoeken.

Waarom gedragen zoveel mensen zich op dit forum hier als dictators die andere mensen uitschelden en hun mening opdringen ??? Ik heb al veel forums gelezen maar dit heb ik nog nooit gezien. Misschien eerst eens over je eigen houding en gedrag nadenken alvorens andere mensen te bekritiseren…

• ossy

Hallo,

Ik houd de ontwikkelingen dagelijks in de gaten, het wordt wat rustiger in Birma. Maar wat mij nu het meest verontrust is dat er kennelijk een negatief reisadvies is afgegeven.

Dit staat er:

NEGATIEF REISADVIES BIRMA

Negatief reisadvies Birma De Calamiteitencommissie heeft naar aanleiding van de recente ongeregeldheden en de toenemende spanning in Birma besloten tot een negatief reisadvies, oftewel een dekkingsbeperking.

Dit betekent dat de garantie op het reizen naar dit gebied vanaf nu wordt ingetrokken. Zowel de reisorganisator als de reiziger kunnen de reisovereenkomst vanaf 30 dagen voor de overeengekomen begindatum van de reis kosteloos annuleren.

Geen recht op garantie

Consumenten die nu nog een reis naar Birma (Myanmar) boeken waarop de dekkingsbeperking van toepassing is, hebben geen recht op garantie van de stichting. Het advies geldt voorlopig tot en met 31 oktober 2007

http://www.travelecademy.nl/nieuws/lialne55996-0-0/news_negatief_reisadvies_birma/index.html

Betekent dit concreet dat je niet verzekerd bent?

Mvg Ossy

Vond het op deze site

• Riz

@ossy, wat dat nou precies inhoud ben ik ook nog niet helemaal achter(gepland om 5-11 die kant op te gaan).

wel weet ik dat het ministerie van buitenlandse zaken nog geen negatief reisadvies hebben uitgegeven, wel raden ze het af. En moet je je registreren bij de duitse ambasade. zie link

http://www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/reisadviezen,reisadvies_birma_xmyanmarx.htm

maar geen nieuws uit deze hoek betekent niet goed nieuws, dat betekent gewoon geen verbinding:(

of we gaan is nog niet zeker.

• Mara

Dit betekent dat indien je in de periode van de dekkingsbeperking toch gaat, dat je dan op eigen risico gaat.

Oftewel, Nederland gaat je niet redden. Ook kosten die je maakt als je bijvoorbeeld moet uitwijken naar een ander land, zijn voor eigen rekening. Nog even wat knip en plakwerk:

De beperking houdt in dat reizigers die gebruik maken van touroperators, aangesloten bij CFR, geen garantie meer hebben voor hulp bij calamiteiten als zij toch naar Myanmar gaan. ,,Dus als iemand besluit om toch te gaan en deze reiziger moet bijvoorbeeld opeens uitwijken, dan zijn de extra kosten voor eigen rekening'', aldus directeur Piet Hein Debets.

Consumenten die een reis hebben geboekt met een vertrekdatum tussen 28 september en 31 oktober, kunnen vanaf vijftig dagen voor vertrek hun reis kosteloos annuleren. Dit kan bij hun reisorganisator.

Ik vertrek 3 november, net na verloop van de dekkingsbeperking. Ik vind het erg lastig om te bedenken wat ik moet doen. Waarschijnlijk wordt de dekkingsbeperking pas eind oktober verlengd, als het verlengd wordt. En ik weet ook niet of een vliegticket onder de dekkingsbeperking valt.

• ans

ik vind dat je groot gelijk hebt, Nathalie! Het heeft totaal geen zin om Birma te boycotten! De generaals daar hebben zelf het land jarenlang van de buiten wereld afgesloten, dat hoeft het westen dus niet meer te doen! Het heeft de Birmeese bevolking ook totaal niets opgeleverd! Integendeel, als er geen toeristen meer komen, hebben de generaals geen pottenkijkers meer en kunnen helemaal lekker hun gang gaan met het ondrukken van de bevolking! De gewone Birmese mensen hebben maar al te graag contact met de buitenwereld! Die willen gehoord worden in het buitenland, ze willen dat er aandacht is voor hun erbarmelijke leefsituatie!

Het zou goed zijn om mensen die daarheen willen, goed te informeren hoe ze zoveel mogelijk kunnen voorkomen dat het geld in handen van de generaals komt.

Volgens mij zijn daarvoor mogelijkheden genoeg. Er komen in Birma steeds meer prive-bedrijven en -bedrijfjes die je kunt ondersteunen door juist daar te kopen!

Ik heb afgelopen jaar 4 weken door Birma gereisd en zelf gezien hoe blij je mensen kunt maken door hun eigen producten te kopen. Voor onze begrippen is alles spotgoedkoop, maar de mensen daar kunnen met de opbrengst het hoofd boven water houden! Wat mij betreft zouden er nog veel meer toeristen naar Birma moeten gaan!

• marc

Over hoeveel mensen denken jullie het te hebben.

Dan bedoel ik, mensen die het moeten hebben van het toerisme.

Er wonen nog meer mensen dan in het cirkeltje Yangon,Inle Lake,Mandalay,Bagan.

Groeten,

Marc

• Jordi

Leuk dat je weer eens reageert, Marc:-)

Je weet dat er per jaar slechts 300.000 toeristen Birma bezoeken. Voornamenlijk Chinezen, Koreanen en Japanners.

Vorig jaar sprak ik in Phnom Penh een Amerikaanse die dolgraag met me mee wilde vliegen naar Birma maar ze kan zich geen stempel van Birma in haar paspoort veroorloven.

Ga zelf je dagelijkse contacten, die leiden tot een geldtransactie, maar eens na als je op vakantie bent.

Vermenigvuldig dat maal het aantal toeristen en je bent er. Waarschijnlijk zit je op ruim 2.000.000

Verder moeten mensen het in Birma niet hebben van toeristen. Daarvoor komen er te weing toeristen.

In mijn contacten in Birma zie ik alleen maar dankbare Birmezen. Ze zijn echt blij dat er nog toeristen komen. Dat ze nog in de belangstelling staan en niet vergeten worden.

Vanavond ga ik met 3 Birmezen op stap:-)

• ossy

Hoi Ans,

Jij slaat de plamk precies raak en zo denk er ook over. Ook ik ben ervan overtuigd dat juist nu de bevolking gebaat is met ‘toeristen’ Ik zal gaan en wat belangrijk is dat je je wel gedeisd houd.

Ik kom de 20e aan en zal wel direct doorgaan van Rangoon om een hoop te voorkomen

Gr ossy