Wat is het alternatief Marc ? Hele zaak maar boycotten zodat niemand meer wat verdient ?Zoiets als Triumph dat zich terug moest trekken onder druk van westerse morele bezwaren, veel van ex-werkneemsters zijn in prostitutie beland.
Boycot is een luxe die alleen landen zich kunnen veroorloven die er zelf geen schade door leiden. Vandaar dat de landen met de grootste economische belangen in Burma niet mee doen! Het is een inhoudsloos politiek gebaar.
Ik zet dus ook vraagtekens bij het realistische inschattingsvermogen van organisaties als het BCN dat deze zinloze boycot zo heftig ondersteunt. Deze organisatie heeft met zowel de generaals als ook Daw Aung San Suu Kyi een ding gemeen: ze zijn allemaal star en stug en weten van geen wijken. Je kunt dat vertalen met vastberaden, maar ook met dom en koppig. Helaas is het wel zo dat diegene die het geweer vasthoudt er mee weg komt . . .
Deze opmerkingen zullen wel weer het ongenoegen opwekken van Marc en Paul, aanhangers van de BCN-secte. Zij dulden niet dat er ook maar een woord van kritiek die richting uit gaat. Totaal verblind door het vermeende eigen gelijk dus, net zoals de generaals in Burma. Generaals die ik echt geen warm hart toedraag, laat dat duidelijk zijn want ik hoor de heren Marc en Paul bij wijze van spreken al weer kliederen met deze tekst om zoiets eruit te halen.
Het wordt tijd dat er eens een frisse wind gaat waaien door het bestuur van het BCN, wat mij betreft mag het een wervelwind zijn!
Marc komt weer eens in zijn visie niet verder dan: “Vinden jullie het normaal dat je naar een land gaat waar je nu zelfs je mobieltje en je fototoestel moet inleveren?” Liggen daar zijn prioriteiten? Als je echt heel kritisch kijkt naar wat er zo gebeurt in de populaire vakantielanden dan zouden er wel meer afvallen!
Een andere flodderopmerking van hem was die kort daarvoor: “Er wonen nog meer mensen dan in het cirkeltje Yangon, Inle Lake, Mandalay, Bagan.” Dus als je niet alle mensen in Burma kunt bereiken, dan moeten ze er allemaal maar onder lijden. Hoe liefdevol gedacht van hem! Ze zullen hem dankbaar zijn in Yangon, Mandalay etc.
Dagelijks word ik direct geconfronteerd met de problemen in Burma. Thuis loopt een doodnerveuze boy rond die wel 20-30 keer per dag probeert telefonisch contact te leggen met zijn familie. Hij is doodongerust, maar het lukt nog steeds niet! 's Avonds vragen veel boys me hoe nu de toestand is. Ze weten dat ik via Internet en de vele TV zenders die ik via de satelliet heb wellicht wat meer weet. Ook daar is veel ongerustheid. Ik probeer ze zo goed en eerlijk mogelijk te informeren en daar worden ze niet vrolijk van!
Als ik het met deze jongens, geen enkele uitgezonderd, heb over boycot en niet daar heen gaan, worden ze bijna kwaad. Dat kunnen ze maar niet begrijpen! Wat een onzin vinden ze dat. Een zei lachend: “Boycot? You see wedding Than Shwe daughter?” Ze zijn echt niet gek en zien ook wel dat diegenen die getroffen zouden moeten worden er echt geen last van hebben!
Tot slot. Beste Marc en Paul e.a. als jullie gaan reageren doe het dan wel inhoudelijk en laat s.v.p. allerlei irrelevante opmerkingen over of ik wel gelukkig ben in Thailand, of ik wel of niet psychisch in de knoop zit of woorden van gelijke strekking achterwege. Ik geef toe dat het een opgaaf is om echt inhoudelijk te zijn maar doe je best eens. Begin s.v.p. ook niet weer over Mae Sot en de vreselijke kampen daar. We hebben het hier nu over Burma, het land en volk en of je wel of niet daar naar toe kunt gaan. Tot dusverre heb ik nog geen valide reden gelezen die mij ervan zou kunnen overtuigen maar niet te gaan!
Michael,
Je slaat nu werkelijk aan het fantaseren of ben je gewoon niet goed snik?
***Deze opmerkingen zullen wel weer het ongenoegen opwekken van Marc en Paul, aanhangers van de BCN-secte. Zij dulden niet dat er ook maar een woord van kritiek die richting uit gaat. Totaal verblind door het vermeende eigen gelijk dus, net zoals de generaals in Burma. Generaals die ik echt geen warm hart toedraag, laat dat duidelijk zijn want ik hoor de heren Marc en Paul bij wijze van spreken al weer kliederen met deze tekst om zoiets eruit te halen.***
Ik daag je uit om de zin te vinden waarin ik zou stellen dat ik vind dat Burma geboycot moet worden.
Dat je een erg levendige fantasie hebt was me hiervoor al duidelijk, maar dat je nu ook stompzinnig aan het liegen slaat is mij toch echt te gortig.
Dus Michael, laat mij de zin zien waarin ik stel dat Burma geboycot moet worden!!!
Paul
P.S. even hieronder lezen Michaeltje, excuses voor je leugentjes zijn bij deze al aanvaard ;-)
Re: Wat bezielt jullie
27-09-2007 19:58
**Dat Aug San Suu Kyi zegt dat je niet moet gaan wil niet zeggen dat je niet moet gaan. Ik heb nooit en en te nimmer boze blikken toegeworpen gekregen van wie dan ook, en dat zou toch heus wel zijn gebeurd als de bevolking mij daar niet wilde hebben.**
**Er is veel voor te zeggen om niet te gaan naar Burma, maar zolang de kudde wegblijft denk ik dat het belangrijk is dat juist politiek bewuste mensen wél met een gedegen kennis en voorbereiding naar dit land gaan.**
Ik ben niet van plan hier diep op in te gaan Paul. Dit prikbord gaat over Birma en de mensen die daar leven en niet over jou of mij. Dat jij er problemen mee hebt dat mijn mening niet spoort met die van jou is jouw probleem. Als je denkt op bovenstaande manier mij monddood te kunnen krijgen ken je me duidelijk niet! Dat werkt averechts net als de Birma boycot!
Soms krijg ik hier de indruk dat er een infiltranten van de BCN-secte zijn die als taak hebben elk geluid dat afwijkt van hun gedachtengoed (ideologie is misschien een beter woord) de kop in te drukken en veelplegers het zwijgen op te leggen, waarbij elk middel geoorloofd lijkt te zijn. Deze tactiek komt me griezelig bekend voor . . .
Hou je dan gewoon bij het onderwerp. Het is evident dat jij en ik en ook anderen van mening onderling verschillen over wat de beste aanpak is. Dat mag in Nederland.
Ik heb inderdaad sterk de indruk dat een klein aantal deelnemers het BCN standpunt hier tot vervelens toe aanhalen al da niet in opdracht. Ik ben niet de enige die over het BCN zijn twijfels heeft. Zeker de intenties zullen goed zijn, maar zoals zo vaak laat de uitvoering m.i. nogal te wensen over.
Net als Paul begin jij nu ook maar naam maar in het topic onderwerp te zetten. Daar ben ik niet van gediend. Dat is gewoon klieren. Zoiets is ongepast en al helemaal in discussies over zo'n belangrijk onderwerp!
Dus nogmaals: hou je bij het onderwerp en dwaal niet onnodig af om te gram te halen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?